اعلام فراخوان عمومی برای اینترنت همراه اول

معاون وزیر ارتباطات از اعلام فراخوان عمومی برای واگذاری سرویس اینترنت همراه اول به متقاضیان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: بعد از راه‌اندازی این سرویس، MMS همراه اول ارائه می‌شود.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با موبنا در خصوص روند پروژه GPRS اپراتور اول تلفن همراه، اظهار داشت: با توجه به فاز آزمایشی راه‌اندازی سرویس اینترنت همراه اول که هم اکنون در تهران در حال انجام است، تلاش می‌شود این سرویس تا پایان شهریور ماه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی گفت: اپراتور اول در حال تکمیل پوشش شبکه برای ارائه این سرویس و تست کیفیت آن است. غفاریان با تاکید بر اینکه برای واگذاری سرویس اینترنت تلفن همراه اپراتور اول، متقاضیان باید در فراخوان عمومی شرکت کنند، یادآور شد: این سرویس ابتدا در تهران و متعاقب آن در شهرهای بزرگ کشور ارائه خواهد شد.

شبکه همراه اول تحت پوشش تولیدات داخلی

رییس کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار از جایگزینی صد آنتن BTS داخلی با BTS‌های خارجی در شهرهای جنوبی کشور خبر داد.

منصور کبیری رهنی در گفت‌و‌گو با موبنا در خصوص روند اجرای پروژه ظرفیت سازی شبکه تلفن همراه برای شش‌میلیون خط، اظهار داشت: در زمان حاضر تکنولوژی تولید تجهیزات شبکه تلفن همراه، بومی شده و به راحتی تجهیزات تولید داخل می‏تواند جایگزین تجهیزات خارجی شود.وی با بیان اینکه سرویس‌دهی تجهیزات تولیدی شبکه تلفن همراه، در یکی از شهرهای استان فارس به اتمام رسیده است، یادآور شد: نصب و راه‌اندازی و نیز جایگزینی یک‌صد آنتن BTS تولید شده داخلی با BTS‌های خارجی فعلی شبکه همراه اول، در برخی شهرهای جنوبی کشور در حال انجام است.کبیری رهنی با بیان اینکه در هر شهر حدود ۱۵ آنتن BTS جایگزین آنتن‌های BTS خارجی می‌شود، گفت: به این ترتیب شبکه همراه اول در این شهرها تحت پوشش سیستم‌های تولید داخل قرار می‌گیرد.رییس کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار، هدف از این طرح را همخوانی سایت‌های BTS در هر استان عنوان کرد و گفت: به منظور توسعه شبکه همراه اول باید سایت‌های BTS در هر شهر، تولیدات یک شرکت باشد.

وی همچنین با اشاره به تولید انبوه تجهیزات شبکه تلفن همراه در داخل کشور، به منظور اجرای فاز ۴ توسعه این شبکه، اظهار داشت: تولید انبوه تجهیزات شبکه همراه اول در حد مطلوبی از کیفیت قرار دارد و کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار آمادگی جایگزینی یک‌هزار سایت تولید شده را با سیستم‌های فعلی دارا است.