به گفته‌ معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین اختلال در تماس تلفن‌های همراه در روزهای اخیر در نقاط پرترافیک و پرتجمع و در ساعات پیک است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

محمدحسین فلاح‌اصغری در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره‌ اختلال در تماس‌ها یا قطعی‌های پی‌درپی حین مکالمه که به ویژه در روزهای اخیر با آن مواجه هستیم و برخی مشترکان از این موضوع ناراضی هستند، اظهار کرد: در بعضی نقاط که جمعیت زیاد است در ساعاتی از روز ترافیک به قدری افزایش می‌یابد که کانال‌ها اشغال می‌شود و این امر باعث می‌شود تا مشترکان به تماس پی‌‌در‌پی مجبور شوند، ولی این دلیل بر خرابی شبکه نیست.

وی گفت: البته بعضی مواقع نیز معمولا در زمان انجام امور توسعه و

برگردان های سایت از یک مرکز به مرکز دیگر با آن مواجه می‌شویم، زیرا سیستم‌هایی که از قبل نصب شدند به مرور زمان کم ظرفیت شده و به انجام اصلاحاتی نیاز دارند؛ بنابراین بعد از پایدار شدن نصب و انجام تست روال به حالت قبلی باز خواهد گشت.

معاون نظارت و مدیریت شبکه‌ شرکت ارتباطات سیار ایران درباره‌ علت ارسال ناموفق پیام‌های کوتاه که این روزها دوباره بیش‌ از گذشته احساس می‌شود، تاکید کرد:‌ در رابطه با ارسال پیام کوتاه با مشکلی مواجه نیستیم و اختلالی در شبکه وجود ندارد، اما این مشکلات در برخی مواقع به دلیل انتقال بار ترافیکی شبکه از مراکز کلان به مراکز جدید به وجود می‌آید و تا زمان پایدار شدن این ترافیک در مراکز جدید اختلالات در ارسال پیام‌ها به وجود می‌آید، اما به گفته‌ وی به تناسب رشد مشترکان مراکز پیام کوتاه نیز توسعه خواهد یافت. وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر شبکه‌ همراه اول دارای حدود ۲۷‌میلیون مشترک است که برای ارسال پیامک‌های آنها تعداد ۱۰‌مرکز وجود دارد که هشت مرکز پیامک فعال است.

وی تصریح کرد: تجهیزات دو مرکز دیگر نیز نصب شده و بر حسب نیاز شبکه فعال خواهند شد و در حال حاضر ما مشکل خاصی از بابت هندل کردن پیامک‌ها نداریم و چنانچه هر مشترکی به طور میانگین روزانه چهار پیامک نیز ارسال کند، ما توانایی و قابلیت را داریم که این پیامک‌ها را هندل کنیم.

ریسک قاچاق گوشی تلفن همراه ۱۰درصد است

مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر ریسک قاچاق گوشی تلفن همراه به ۱۰‌درصد رسیده است و تنها راه افزایش این ریسک کاهش تعرفه است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری در گفت و گو با موبنا گفت: اگر تعرفه واردات تلفن همراه ۱۰‌درصد تعیین شود قاچاق حذف شده و هرچه میزان تعرفه واردات افزایش یابد به همان میزان قاچاق نیز افزایش پیدا می‌‌کند. وی افزود: در چند ماه اخیر بحث کاهش تعرفه تلفن همراه در برنامه کاری مسوولان و نمایندگان قرار گرفته است که این خود نشان از اثرگذاری و پیگیری رسانه‌ها و توجه مقامات به این گونه مشکلات است.

وی در خصوص نیاز داخل کشور به گوشی تلفن همراه گفت: نیاز بازار به گوشی تلفن همراه در سال ۸۵ حدود ۵/۴میلیون، سال ۸۶ حدود ۸ تا ۱۰‌میلیون بود و در سال ۸۷ تا ۱۵‌میلیون گوشی پیش‌بینی می‌شود که در این میان تنها تاکنون کمتر از ۳‌میلیون گوشی به صورت رسمی به کشور وارد شده است.وی خاطرنشان کرد: آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که برخورد با قاچاقچیان گوشی تلفن همراه، ثبات تعرفه، عدم کنترل بازار و رجیستر کردن این نوع گوشی‌ها از جمله عوامل افزایش قاچاق این کالا به ایران شده است.