در حالی که مهدیون تعداد شرکت‌های حاضر در مزایده اپراتور سوم را ۱۲ اعلام کرده، محامدپور این عدد را ۹ اعلام نموده است!

با وجود اهمیت انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه ایران، اجرای این پروژه همچنان از اشکالات اساسی رنج می‌برد.به گزارش ایتنا مدتی پیش انتقاد رسانه‌ها متوجه سکوت خبری این پروژه و عدم توجه به نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی متناسب با این اقدام مهم بود. اما در جدیدترین اتفاق، اخباری منتشر شده که به نظر می‌رسد می‌تواند اداره موفق این پروژه را دچار چالش جدی نماید.

مطابق تازه‌ترین اخبار مهلت دریافت اسناد این مزایده، برای دو بار و به بهانه وجود تعطیلات(که البته همیشه در کشور ما قابل پیش‌بینی می‌باشد!) تمدید گردید، و طبق معمول هم توضیح قانع کننده‌ای برای آن ارائه نگردید.اما نکته جالب‌تر، اظهار نظر دو مقام وزارت ICT بود که به نظر می‌رسد کاملا بدون هماهنگی و در مقابل یکدیگر منتشر گردید. در حالی که سعید مهدیون، تعداد شرکت‌های حاضر در مزایده اپراتور سوم را ۱۲ ذکر کرده بود، محامدپور این تعداد را ۹ برشمرده است.سعید مهدیون، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و مجری برگزاری پروژه انتخاب اپراتور سوم تلفن‌همراه اعلام کرد: با توجه به استقبال سرمایه‌‏گذاران و اپراتورها از شرکت در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه، فرصت خرید اسناد مزایده تا تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری مصادف با ۱۸ اکتبر ۲۰۰۸ تمدید شد.بر اساس این گزارش، با توجه به تمدید فرصت خریداری اسناد، کلیه خریداران و همچنین سایر علاقه‌مندان می‌توانند به ‌منظور شرکت در دومین کنفرانس اطلاع‌رسانی مزایده‌ اپراتور سوم که ۲۵مهر ماه جاری در دوبی برگزار می‌شود، تمایل خود را برای شرکت در کنفرانس اعلام نمایند تا دعوتنامه‌ کنفرانس برایشان ارسال شود.

در سایت رسمی این مزایده به نشانی www.irano۳.ir همزمان تعداد شرکت‌های خریداری کننده اسناد، ۱۲ عدد اعلام شده است. معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات نیز گفته بود: تاکنون ۹ شرکت داخلی و خارجی متقاضی حضور در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه شده‌اند.

دفاتر خدمات ارتباطی در مکه و مدینه مستقر می‌شوند

معاون بازاریابی و امور مشترکان ارتباطات سیار گفت: با فرارسیدن ایام حج دفاتر خدمات ارتباطی در مکه و مدینه مستقر می‌شوند تا چنانچه مشترکان مشکلی در خصوص سیم کارت خود داشته باشند به این دفاتر مراجعه کنند.

محمد مهدی عطوفی اظهار داشت: چنانچه گوشی مشترکان حجاج ایرانی مفقود شود آنان می‌توانند برای پیگیری به این دفاتر مراجعه کنند تا در کوتاه‌ترین مدت مورد بررسی قرار گیرد. وی با اشاره به هزینه بالای رومینگ بین‌الملل به حجاج ایرانی توصیه کرد:بهتر است تماس‌هایی که با حجاج برقرار می‌شود از تهران صورت گیرد، چرا که به این شکل از هزینه اضافی کاسته می‌شود.

عطوفی گفت:تماس از مکه به تهران برای مشترکان همراه اول حدود ۱۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود و این در حالی است که اگر از تهران به مقصد مکه و مدینه تماس با مشترکان برقرار شود هزینه مکالمه دقیقه‌ای ۳۵۰ تومان است.

وی ادامه داد: به دلیل این که تمامی تعرفه رومینگ اپراتورهای عربستان تغییر می‌کند حجاج حتما پیش ازسفر به کشور عربستان تعرفه‌ها را از طریق سایت شرکت ارتباطات سیار چک کنند.

وی متذکر شد: چنانچه سیم کارت‌های حجاج دارای کد امنیتی است کدها را فعال کرده؛ چرا که چنانچه گوشی مفقود شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

وی به حجاج گوشزد کرد: گوشی‌های خود را در اختیار افرادی که نمی‌شناسند، قرار ندهند تا با هزینه‌های سر سام آور رومینگ مواجه نشوند.