وفا غفاریان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته در چنین روزهایی هشدار داد که اگر شرکت صا ایران تضمین‌های مورد نظر مخابرات ایران را تامین نکند، از پروژه GPRS ارتباطات سیار کنار گذاشته خواهد شد. وی اضافه کرد: صاایران باید تضمین‌ها و تعهداتی که شرکت مخابرات ایران از این شرکت درخواست کرده است، ارائه و به آن تمکین کند که هنوز این امر محقق نشده است. رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مهلت صاایران برای تمکین تضمین‌های مورد نظر به پایان رسیده است، تاکید کرد: اگر این شرکت تعهدات مورد نظر چون تکنولوژی و لیست قیمت را انجام ندهد، نفر دوم مناقصه به عنوان برنده اعلام خواهد شد. این درحالی است که به‌رغم تمکین تضمین‌ها، اما صاایرانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند سرویس GPRS همراه اول را راه‌اندازی کنند.

سال گذشته در چنین روزهایی اعلام شد که در حدود سه میلیون و پانصد هزار سیم‌کارت تلفن همراه دولتی در دفاتر خدمات ارتباطی و از طریق اینترنت ثبت‌نام شد.

یک سال پیش در چنین روزی صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که سهام مخابرات در بدترین حالت اول دی‌ماه ۸۶ وارد بورس می‌شود. پس از برگزاری نشست هماهنگی پذیرش و عرضه‌ سهام شرکت مخابرات ایران مقرر شد تا سهام شرکت مخابرات ایران، بر اساس برنامه زمان‌بندی تنظیم شده، در یکم دی امسال عرضه شود، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در تلاشیم سهام مخابرات هرچه سریع‌تر وارد بورس شود؛ چراکه بدترین حالت این است که سهام در دی‌ماه عرضه شود.

یک سال پیش در چنین روزی، حسن رضوی معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار اعلام کرده که به دلیل مشکل برق‌رسانی در برخی مناطق، پیشنهاد استفاده از برق خورشیدی برای راه‌اندازی سایت‌های BTS مطرح شده و به صورت آزمایشی تقریبا در سه یا چهار سایت استفاده از این نوع برق در حال راه‌اندازی است.