افزایش فروش مینی‌لپ‌تاپ‌ها در جهان

با آشفتگی به وجود آمده در اوضاع اقتصادی بسیاری از مردم برای خرید رایانه‌ شخصی به طور روزافزون به سوی مینی‌لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و کم‌قدرت روی آورده‌اند که این حرکت ساده موجب تقویت صنعت رایانه‌ شخصی می‌شود.

به گزارش «ایسنا»، بنا بر اعلام موسسه‌ تحقیقاتی گارتنر، با ورود شمار زیادی از مینی‌لپ‌تاپ‌های وارد شده به بازار، فروش جهانی رایانه در سه ماه‌ سوم سال جاری به میلیون‌ها دستگاه رسید و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی ۱۵‌درصد افزایش یافت.

به گفته‌ تحلیلگر ارشد گارتنر، بخش مینی‌لپ‌تاپ رشد قوی‌ای را در بازار جهانی تجربه کرده که با رشد قوی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا پیش برده شد و بحران اقتصادی در آمریکای شمالی نیز علاقه بیش‌تری را به بخش رایانه‌های پایین ۵۰۰ دلار به وجود آورده است.

بسیاری از سازندگان رایانه وارد بازار مینی‌لپ‌تاپ‌ها شده‌اند از جمله لنوو که قرار است مینی لپ‌تاپ IdeaPad S۱۰ را با قیمت ۳۹۹ دلار در ماه جاری به بازار وارد کند.

مینی‌لپ‌تاپ‌ها بیش‌تر به نوت بوک معروف و نسبتا ارزان قیمت هستند و برای کاربردهای ساده مانند مرور وب، ارسال و دریافت ایمیل و پردازش ورد منظور شده‌اند؛ این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به رایانه‌های سنتی و لپ‌تاپ‌ها برق کمتری مصرف می‌کنند و برای انجام اعمالی مانند بازی به اندازه‌ کافی قوی نیستند.