آصف علی زرداری رییس‌جمهور پاکستان با واکنش نسبت به اقدام شبه نظامیان برای استفاده از تلفن همراه در عملیات‌های خود از مسوولان دولتی خواست ضمن مسدود کردن شماره‌های این افراد از فروش سیم‌کارت در فروشگاه‌های غیرمجاز در شهرها جلوگیری شود. به گزارش ایرنا، منابع خبری محلی به نقل از سناتور فرحت‌الله بابر سخنگوی رییس‌جمهوری پاکستان نوشتند: آصف علی زرداری در نشستی درباره وضعیت امنیتی - قانونی در شهر بندری کراچی مرکز ایالت سند از مقامات ارشد سیاسی و امنیتی در این جلسه خواست تا نام فرد و نشانی در سیم‌کارت خریداری شده مطابق کارت ملی خریدار باشد.

سناتور فرحت‌الله بابر اعلام کرد: رییس جمهوری پاکستان از وزیر کشور خواست تا پیش‌نویس این سیاست را جهت تصویب از سوی دولت پاکستان تنظیم کند. مقامات وزارت کشور پاکستان معتقدند: شبه نظامیان و گروه‌های جنایتکار در این کشور به طور معمول با هدف برقراری ارتباط با همدستان خود جهت ارتکاب جرم و عملیات‌های تروریستی از سیم‌کارت‌های بی نام و نشان استفاده می‌کنند. دولت پاکستان در ایام تعطیلات اعیاد فطر و قربان در سال‌جاری برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه، خدمات تلفن همراه را برای ساعاتی در ۱۳ شهر این کشور مسدود کرد.

به گفته رحمان ملک وزیر کشور پاکستان، شبه نظامیان یکشنبه گذشته با استفاده از یک سیم‌کارت بی‌نام بمبی را در زیارتگاهی در شهر نوشهره در ایالت خیبرپختونخوا که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن تعداد دیگری از مردم بی‌گناه شد، منفجر کردند.

رسانه‌های محلی به نقل از مقامات آگاه در پاکستان اعلام کردند: در حال حاضر میلیون‌ها نفر در پاکستان از سیم‌کارت‌های ثبت نشده استفاده می‌کنند و شبه نظامیان با سوءاستفاده از وضعیت پیش آمده، ضمن خریداری سیم‌کارت‌ها از فروشگاه‌های غیرمجاز در سراسر کشور به اقدامات غیرقانونی خود ادامه می‌دهند. آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان در نشست خود با مقامات سیاسی و امنیتی شهر کراچی با واکنش جدی نسبت به حمل و استفاده عمومی از سلاح‌های گرم در این شهر بندری و پرازدحام، از مسوولان مربوطه خواست تا جهت جلوگیری از سوءاستفاده از مجوز حمل سلاح، سیستم صدور این نوع مجوزها را رایانه‌ای و همانند کارت هوشمند تنظیم نمایند.