دوربین عکاسی با امکان فیلمبرداری HD

بازار دیجیتال- شرکت پاناسونیک که سال‌ها است در زمینه طراحی و تولید انواع دوربین‌های دیجیتال فعالیت می‌کند، جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتالی خود را به بازار معرفی کرد.

مدل TZ۵ از سری دوربین‌های Lumix این شرکت است که به تازگی به بازار عرضه شده است، این دوربین مجهز به یک نمایشگر ۳ اینچ از نوع LCD است که وضوح تصویر آن به ۴۶۰۰۰۰ پیکسل می‌رسد. وضوح تصویر این دوربین برای عکسبرداری ۱/۹مگاپیکسل بوده و قدرت زوم‌اپتیکال آن به ۱۰ برابر می‌رسد.

مدل TZ۵ مجهز به لرزشگیر دیجیتال دست است و امکان تنظیم خودکار روشنایی تصویر را نیز به کاربرانش می‌دهد. از ویژگی مهم این دوربین دیجیتالی جدید امکان فیلمبرداری HD است که وضوح تصویر آن در این حالت برابر با ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل است. همچنین سرعت فیلمبرداری این دوربین ۳۰ و ۱۵ فریم در هر ثانیه است. حافظه داخلی این دوربین ۵۰ مگابایت است که امکان ارتقای آن با کارت‌های حافظه فلش همچون SD و SDHC و MMC نیز وجود دارد.

دوربین TZ۵ مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره است. همچنین این دوربین قابلیت PicBridge را دارد که این قابلیت امکان اتصال مستقیم دوربین به پرینتر و چاپ سریع عکس را به کاربرانش می‌دهد. فرصت نمایش عکس این دوربین JPEG است. از دیگر ویژگی‌های این دوربین مجهز بودن به یک خروجی AV و یک پورت USB نسخه ۲ است.

در حال حاضر دوربین دیجیتالی جدید شرکت پاناسونیک با قیمتی در حدود ۱۸۰دلار در بازار به فروش می‌رسد.