K1 موتورولا - ۱۵ بهمن ۸۶

K۱ موتورولا از ماه جولای سال ۲۰۰۶ میلادی در دو رنگ آبی و نقره‌ای وارد بازار جهانی شده است. مدل فوق جزو گوشی‌های RAZER و تاشو ی موتورولا طبقه‌بندی می‌شود.

یکی از معایب خانواده KRZR باقی ماندن اثر انگشت روی سطح آن است. .این گوشی به راحتی گرد و غبار را جذب می‌کند و مرتبا باید آن را تمیز کرد؛ همین طور لنز دوربین روی در گوشی را نیز قبل از گرفتن عکس حتما باید تمیز کرد. صفحه نمایش گوشی این گوشی نیز در نوع خود بزرگ و مناسب است. میزان سختی شیشه صفحه نمایش نسبتا خوب است ولی امکان شکسته شدن آن همچنان وجود دارد. این صفحه از لحاظ ضخامت شبیه گوشی‌های موتورولا PEBL است و به سختی می‌شکند. صفحه کلید KRZR مشابه RAZR و به طور دقیق‌تر شبیه مدل V۳X می‌باشد. دکمه‌ها با فریم پلاستیکی از هم جدا شده‌اند و بنابراین کار کردن با آنها بسیار راحت است. علاوه بر این صفحه کلید تخت نیست و کمی برآمدگی دارد. نور پس زمینه دکمه‌ها نیز آبی است.

از لحاظ گرافیکی این گوشی از شتاب دهنده گرافیکی ATI استفاده می‌کند. CPU این گوشی نیز در بین محصولات دیگر موتورولا کندترین است ولی با همین سرعت کمی که دارد در اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه نمی‌شود.

این گوشی ۲۱ مگابایت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که البته با استفاده از کارت‌های حافظه می‌توان این مقدار حافظه را افزایش داد. دوربین گوشی از نوع CMOS و دارای رزلوشن دو مگاپیکسلی بوده و قابلیت عکسبرداری با چهار رزولوشن متفاوت را دارد. بزرگ (دو مگاپیکسل)، متوسط (۲/۱مگاپیکسل)، کوچک (۴۸۰ در۶۴۰) و خیلی کوچک (۳۲۰در۲۴۰). سه نوع فشرده سازی نیز برای عکس‌ها وجود دارد. از جمله تنظیمات دیگری که می‌توان انجام داد، قطع صدای شاتر دوربین، تنظیم تایمر اتوماتیک و انتخاب نورپردازی Auto (اتوماتیک)، Sunny (آفتابی)، Cloudy (ابری)، Indoors (داخل ساختمان)، Office (محل کار) است.

این گوشی از بدو ورود به بازار تلفن همراه مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفت و با بهای یک‌میلیون و ۸۰۰هزار ریال در اختیار مشتریان قرار گرفت.