مطالعات نشان داده‌اند که تلفن‌های همراه باعث بروز بیماری‌هایی چون ناباروری در مردان می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده این دستگاه‌ها باعث بروز بی‌نظمی‌، غیرعادی شدن اسپرم مردان و مشکلات پوستی می‌شود. محققان کلینیک کلیولند هم هشدار دادند که استفاده از تلفن همراه و نیز دستگاه‌های هندزفری می‌توانند بر روی باروری مردان تاثیر بگذارند و به کاربران هشدار دادند که این دستگاه‌ها را در نزدیکی آلت تناسلی خود قرار ندهند.

دکتر آشوک آگاروال، مدیر مرکز پزشکی بیماری‌های تناسلی موسسه Glickman Urologoical and Kidney در کلینیک کلیولند در اوهایو می‌گوید: مردان معمولا این دستگاه‌ها را داخل جیب یا روی کمربند شلوارشان نگه می‌دارند و هنگامی‌که در حال مکالمه با این دستگاه‌ها هستند ممکن است فرکانس‌های امواج الکترومغناطیس رادیو اکتیو بر روی آنها تاثیر بگذارد.

اواخر سال گذشته پزشکان اقدام به مطالعه درباره افرادی که از خارش و جوش‌هایی که بر روی گوش، گونه و انگشتانشان شکایت داشتند، کردند که ثابت شد این جوش‌ها در اثر حساسیت پوستی از تماس با تلفن همراه به وجود آمده‌اند و امروزه این جوش‌ها با عنوان «آماس پوستی تلفن همراه» شناخته می‌شوند.