دوربین‌های جدید برای سلیقه‌های مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Canon چهار محصول جدید را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین‌ها با آغاز نمایشگاه عکاسی PMA ۲۰۱۰ آمریکا به بازار معرفی شده‌اند. به این ترتیب دوربین‌های جدید Canon با مدل‌های P،PowerShot SX۲۱۰ IS، Ixus۲۱۰ IS، Ixus۱۳۰ IS و Ixus۱۰۵ IS از سری دوربین‌های کامپکت این شرکت به بازارمعرفی شده‌اند.

دوربین مدل SX۲۱۰ IS قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را داشته و از حسگر CCD هم بهره می‌برد. این دوربین قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و عکس‌هایی با حداکثر اندازه ۲۴۳۲×۴۳۲۰ پیکسل را ثبت و ذخیره می‌کند. حداقل و حداکثر فاصله کانونی لنز این دوربین به ترتیب برابر ۲۸ میلیمتر و ۳۹۲ میلیمتر است.

این دوربین حداکثر میزان حساسیتی برابر ۱۶۰۰ داشته و حداکثر سرعت شاتر آن برابر ۱ به ۳۲۰۰ ثانیه می‌رسد. نمایشگر این دوربین اندازه‌ای برابر ۳ اینچ داشته و تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. SX۲۱۰ IS همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD را هم داشته و با وزن ۲۱۵ گرمی ابعادی برابر ۳۲×۵۹×۱۰۶ میلیمتر دارد.

دوربین مدل Ixus۲۱۰ IS امکان عکاسی با وضوح ۱/۱۴ مگاپیکسل را داشته و قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را هم دارد. حداقل فاصله کانونی این دوربین ۲۴ میلیمتر بوده و حداکثر آن به ۱۲۰ میلیمتر می‌رسد. حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۳۰۰۰ ثانیه بوده و حداکثر حساسیت آن به ۱۶۰۰ می‌رسد. این دوربین مجهز به نمایشگر LCD با اندازه ۵/۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های SD، SDHC و MMC را دارد. این دوربین ۱۶۰ گرمی امکان فیلمبرداری را هم داشته و ابعادی برابر ۲۲×۵۶×۹۹ میلیمتر دارد. Ixus۱۳۰ IS مدل جدید دیگری از این شرکت است که مانند مدل‌های قبلی وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسلی داشته و قدرت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را دارد. این دوربین با حداکثر حساسیت ۱۶۰۰، حداکثر سرعت شاتری برابر ۱ به ۱۵۰۰ دارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و دارای نمایشگر ۷/۲ اینچی با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل هم هست. این دوربین ابعادی برابر ۱۸×۵۶×۹۲ میلیمتر داشته و وزن آن به ۱۳۳ گرم می‌رسد. Ixus۱۳۰ IS امکان فیلمبرداری با وضوح HD را داشته و مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره هم هست. آخرین مدل جدید دوربین‌های جدید Canon دوربین Ixus۱۰۵ IS است که امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را با قدرت زوم دیجیتال تا ۴ برابر دارد. حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۲۸ میلیمتر بوده و حداکثر فاصله کانونی آن به ۱۱۲ میلیمتر می‌رسد. این دوربین با حداکثر حساسیت ۱۶۰۰، سرعت شاتری تا حداکثر ۱ به ۱۵۰۰ ثانیه دارد. Ixus۱۰۵ IS دارای نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه با کارت‌های SD، SDHC و MMC را دارد. فیلمبرداری با وضوح تصویر VGA و قابلیت تشخیص چهره از دیگر امکانات این دوربین جدید است. این دوربین ۱۴۰ گرمی ابعادی برابر ۲۲×۵۶×۹۱ میلیمتر دارد.

شرکت Canon با این همه، اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت دقیق عرضه این دوربین‌های عکاسی جدیدش را اعلام و منتشر

نکرده است.