سامسونگ هشداری را درباره خطر مشاهده تلویزیون سه‌بعدی منتشر و به سالمندان، کودکان و زنان باردار توصیه کرد به هنگام تماشای این نوع تلویزیون‌ها احتیاط کنند. به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین شرکت الکترونیکی جهان خطرات احتمالی را که این فن‌آوری برای زنان باردار، سالمندان، کودکان و افراد دارای شرایط پزشکی خاص ایجاد می‌کند، برجسته ساخت. این سازنده کره‌ای که تلویزیون‌های سه‌بعدی‌اش به‌زودی به بازارهای مختلف وارد می‌شود، درباره عوارضی هشدار داده که بینندگان این تلویزیون‌ها ممکن است با آن‌ها مواجه شوند. این دستگاه ممکن است حمله صرع به دنبال داشته یا موجب ناراحتی‌هایی مانند تغییر دید و سرگیجه یا تهوع، دردهای شکمی، تشنج و حرکات بی‌اختیار مانند پرش چشم یا ماهیچه شود. به کسانی که از خواب محروم شده‌اند یا الکل نوشیده‌اند نیز توصیه شده از مشاهده تلویزیون‌های سه‌بعدی خودداری

کنند. بزرگی این هشدار ممکن است عرضه تلویزیون سه‌بعدی را که از سوی سازندگان و برادکسترها به‌عنوان آینده تلویزیون توصیف شده، تحت‌الشعاع قرار دهد.

کاربران برای مشاهده تلویزیون سه‌بعدی باید از عینک‌های ویژه‌ای استفاده کنند که چشم و مغز را با تصاویر زودگذار متوالی که در کسری از ثانیه ظاهر می‌شوند، بمباران می‌کند. با این همه این فن‌آوری بدن را تحت فشار غیرمعمول قرار می‌دهد، از این رو سامسونگ به بینندگان توصیه کرده برای جلوگیری از مواجهه با عوارض ناشی از آن به‌طور مرتب در تماشا وقفه ایجاد کنند.