ماوس و کیبوردی برای محصولات مبتنی بر ویندوز8

دنیای‌اقتصاد- چیزی تا زمان عرضه رسمی سیستم‌عامل جدید شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ باقی نمانده است. از آنجایی که رابط کاربری ویندوز ۸ براساس نمایشگرهای لمسی طراحی شده، بخش سخت‌افزار شرکت مایکروسافت هم به تازگی یک کیبورد و ماوس جدید سازگار با این سیستم‌عامل را برای تبلت‌ و دیگر ابزارهای لمسی طراحی و معرفی کرده است. این کیبورد و ماوس بی‌سیم که با نام Wedge به بازار معرفی شده‌اند، به صورتی طراحی شده‌اند که به راحتی با دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل مانند لپ‌تاپ و تبلت‌های لمسی مبتنی بر ویندوز ۸ کار کنند. این کیبورد و ماوس لمسی از طریق بلوتوث به کامپیوتر یا تبلت متصل می‌شوند، با این حال اگر کاربران بخواهند می‌توانند از طریق پورت و کابل USB هم آنها را به کامپیوتر خودشان متصل کنند.

کیبورد Wedge که طراحی سبک و باریکی دارد و توسط دو باتری قلمی سایز AAA شارژ می‌شود، قرار است با قیمت ۸۰ دلار روانه بازار شود. این کیبورد مجهز به کلید‌های اختصاصی برای دسترسی سریع به نوار ابزار Charm ویندوز ۸، جست‌وجو، اشتراک‌گذاری و تنظیمات است. کلیدهای F۱ تا F۱۲ هنوز در این کیبورد وجود دارند و برای فعال کردن آنها تنها کافی است کاربران کلید Fn را فشار دهند.

پوشش این کیبورد نرم و صاف است تا زمانی که در کنار صفحه نمایش تبلت قرار می‌گیرد به آن آسیبی نمی‌رساند. این کاور هوشمند دارای یک بخش مغناطیسی است، که وقتی از روی کیبورد برداشته می‌شود به‌صورت خودکار کامپیوتر را از حالت استندبای خارج می‌کند، به این ترتیب دستگاه به سرعت در دسترس کاربر قرار گیرد. این پوشش همچنین می‌تواند به عنوان پایه عمل کرده تا تبلت را به‌صورت افقی یا عمودی روی خودش جای دهد.

ماوس Wedge Touch هم با قیمت ۷۰ دلار وارد بازار خواهد شد. طراحی این ماوس عجیب و متفاوت بوده و در نگاه اول راحت به نظر نمی‌رسد، اما در واقع این سبک‌ترین و کوچک‌ترین ماوس مایکروسافت تا به امروز است که از طریق یک باتری سایز AA شارژ می‌شود. در قسمت جلوی ماوس یک صفحه لمسی وجود دارد که از دستورات لمسی و حرکتی ویندوز ۸ پشتیبانی می‌کند. این ماوس همچنین از تکنولوژی لیزری BlueTrack مایکروسافت پشتیبانی می‌کند که براساس اعلام این شرکت باعث افزایش دقت حرکت ماوس روی هر سطحی می‌شود.