کامپیوترهای نسل اول هنوز زنده‌اند

بازار دیجیتال - ای‌.‌بی‌.ام اعلام کرد درآمد کمپانی از محل فروش سخت‌افزار MAIN Frame در فصل اول سال ۲۰۰۷ حدود ۱۲درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. آی.‌بی‌.ام اعلام کرد نرم‌افزارهای متعددی که برای بالا بردن امنیت سیستم زد (Z) کامپیوترهای نسل اول و نیز ساده کردن استفاده از آنها ساخته شده است و تلاشی که در این ۵ سال حدود ۱۰۰میلیارد دلار هزینه در بر داشته است اکنون به بار نشسته است و سیستم کامپیوترهای نسل اول را ساده کرده است.

آی.بی.ام که میزبان کنفرانس سران Z در نیویورک سیتی بود به شرکت کنندگان اطمینان داد که غول آهنی هنوز زنده است و نفس می‌کشد. استیو میل، مدیر بخش تولید نرم‌افزار آی.بی.ام در مراسم معرفی این کنفرانس گفت: اگر نگاهی به گذشته بیا‌فکنیم، کامپیوترهای نسل اول سروری سریع‌ترین رشد در این صنعت را داشته‌اند.

ملاحظات فضایی که این کامپیوترها اشغال می‌کنند و نیز سیستم سرد کننده و بسیاری عوامل دیگر باعث شد تا سازندگان این کامپیوتر درباره این که چگونه این سیستم‌ها را ساخته و اداره کنند بازنگری کنند.

آقای استیو میل، در جریان کنفرانس گفت: سیستم Z می‌تواند پلت‌فرم کامپیوتر را تحکیم کند، به طوری که فرامین مشابه و سازگار افراد بر روی کامپیوتر مین‌فریم بتواند اجرا شود. این امر باعث می‌شود فضای فیزیکی کمتری اشغال و انرژی کمتری مصرف شود.

آی.بی.ام برای رد این موضوع که ساخت نرم‌افزارها برای کامپیوترهای مین‌فریم دوران رکود و کسادی سپری می‌کند خبر از تولید نرم‌افزارهای جدید و سیستم کلیدی مدیریتی و امنیتی داد.

کمپانی آی.بی.ام محصول TIVOLI ZSECURE را معرفی کرد که به منظور بالا بردن سیستم امنیت این کامپیوترها ساخته شده است و علاوه بر امنیت سرور، تهدیدات را مونیتور می‌کند. این نرم‌افزار به کمپانی‌ها و شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از یک سیستم امنیتی جدید در سراسر کمپانی استفاده کنند.

سیستم مدیران سرور هم می‌تواند این که چه کسی و چه وقت به کامپیوترهای مین فریم دسترسی داشته باشد را تعیین کند. آنها همچنین می‌توانند تهدیدات و فعالیت‌های مشکوک را به وسیله ابزار هوشمندی که در نرم‌افزار Z SECURE به کار گرفته شده است زیر نظر بگیرند.

سیستم Z در‌حال‌حاضر سه مرحله امنیتی در سطح تقاضا یا فرمان، سیستم عامل و سطح میکروپروسسور ارائه می‌دهند. با این همه استیو میل می‌گوید:‌ ما نمی‌توانیم اطمینان بدهیم که در مقابل همه گونه تهدیدات و خطرات مصون هستیم، در‌حال‌حاضر ما فقط دنبال راه‌هایی هستیم که امنیت را افزایش دهد.