روش‌های متداول هرزنامه‌نگاری ارسال ایمیل‌های ناخواسته با ضمیمه‌های تصویری در حال کاهش است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، شرکت امنیتی مک‌آفی اعلام کرد: با ادامه روند تطبیق‌پذیری روش‌های هرزنامه‌نگاری برای گذراندن ایمیل‌ها از سد فیلترها، ارسال هرزنامه‌ها با ضمیمه‌های تصویری کاهش می‌یابد.

به گفته کارشناسان، هرزنامه‌های تصویری اکنون ۲۰‌درصد از کل هرزنامه‌ها را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با دو ماه گذشته، ۳۳‌درصد کاهش یافته‌اند.

بنا بر اعلام، دو سال از زمان ورود هرزنامه‌های تصویری به این عرصه می‌گذرد و با آ‌غاز واکنش فناوری‌های ضد هرزنامه به آن، هم اکنون شاهد افزایش تکنیک‌ها و فناوری‌هایی هستیم که برای جبران آنها افزایش یافته‌اند.

براساس این گزارش، ارسال‌کنندگان هرزنامه اکنون این‌گونه تصاویر را در سایت‌های اشتراک عکس قرار می‌دهند که مردم از آنها برای ارسال عکس‌های تعطیلات خود به دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنند.

تشخیص این‌گونه تصاویر و مسدود کردن آنها برای فیلترهای هرزنامه دشوار است زیرا همین سایت‌ها برای عکس‌های قانونی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

تصاویر نزد هرزنامه‌نویسان بسیار محبوبند زیرا تشخیص آنها بسیار دشوار است اما اکنون فیلترها عملکرد بهتری در اسکن محتواهای ضمیمه‌ها پیدا کرده و هرزنامه‌نویسان را به لینک کردن این تصاویر در مکان‌های دیگر مانند سایت‌های اشتراک عکس سوق داده است.