Zen Vision:M

Zen Vision:M محصولی کوچک و مناسب برای نمایش عکس و پخش ویدیو و موزیک است که توسط یکی از بهترین تولیدکنندگان MP۳ پلیر دنیا طراحی و ساخته شده، شرکت Creative با تولید این محصول در آغاز سال ۲۰۰۶ و عرضه آن به بازار جهانی MP۳ مقتدرانه رقابت خود را با Ipod اعلام کرد . هم اکنون با توجه به قیمتی که Creative در بازار اعلام کرده است باید به زودی شاهد تغییراتی در روند فروش Ipod باشیم. به طور مثال در بازار ایران قیمت این محصول با گارانتی شاب به مراتب ارزانتر از آی‌پاد است.

Zen Vision:M با ابعاد ۶/۱۸×۶۲×۱۰۴ میلیمتر و وزنی برابر با ۱۶۳ گرم دارد.

صفحه نمایش ۵/۲ اینچی Zen Vision:M با کیفیت QVGA و قابلیت نمایش بیش از ۲۶۲هزار رنگ و توان پردازش تصاویر در ابعاد ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل، از دیگر مشخصات این دستگاه است.

Vision:M با داشتن دو ظرفیت ۳۰ و ۶۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، توانسته است با در نظر گرفتن سلیقه افرادی که به فضای زیادی در MP۳ پلیر خود اهمیت می‌دهند، طرفدارانی را برای خود به دست بیاورد. کاربران این محصول می‌تواند با در اختیار داشتن این فضا ۱۵۰۰۰ موزیک با فرمت WMA به میزان ۱۰۰۰ ساعت یا ۷۵۰۰ موزیک با فرمت MP۳ به میزان ۵۰۰ ساعت و یا ۱۲۰ ساعت ویدیو را با فرمت MPEG۴ در دستگاه خود ذخیره کنند و از آن لذت ببرند. همچنین در صورتی که کاربر بخواهد از Zen Vision:M به مانند یک آلبوم عکس دیجیتال استفاده کند، این محصول می‌تواند با در اختیار داشتن حافظه وسیع خود ده‌ها هزار عکس با فرمت‌های Gif, Bmp, Jpeg و TIF را در خود جای دهد. دیگر توانایی موثر و مورد نیاز که Creative در این محصول تعبیه نموده، سیستم رادیو FM است که می‌تواند ۳۲ فرکانس را در حافظه ذخیره نماید.