آی تی ایران - صاحبان یک مدل به خصوص از لپ‌تاپ دل، شکایتی عجیب مطرح کردند. به گفته این افراد بوی ناخوشایندی مانند ادرار گربه از دستگاهشان استشمام می‌شود که بسیار آزاردهنده است. به گفته SteveB مشاور فنی ارشد شرکت دل، این بوی ناخوشایند ظاهرا به هیچ عنوان ریسک غیربهداشتی بودن ندارد و فقط به دلیل مشکلات فنی داخل دستگاه است.
شرکت دل ماه ژوئن امسال، بعد از تماس تلفنی یکی از کاربران که از لپ‌تاپ Dell Latitude E۶۴۳۰u شکایت داشت، برای اولین بار در جریان این مشکل قرار گرفت. این کاربر ادعا می‌کرد که دستگاه عالی عمل می‌کند؛ اما بویی می‌دهد که انگار کنار خاک دستشویی گربه مونتاژ شده است! این بوی زننده ظاهرا از کیبورد دستگاه خارج می‌شد.
اولین پیشنهاد مشاور فنی، تمیز کردن کیبورد و فن دستگاه بود، اما با تماس کاربران بیشتر از کشورهای مختلف و شکایت‌های مشابه مشخص شد که عیب دستگاه فنی‌تر از این حرف‌ها است.
بعد از بررسی‌های متعدد، شرکت دل اعلام کرد که این مشکل در قسمت تولید این دستگاه به وجود آمده و از اکتبر به بعد موردی مشابه گزارش نخواهد شد.
به تمام کسانی که این مشکل عجیب را با لپ‌تاپ‌های دل خود پیدا کرده‌اند، پیشنهاد داده شد که دستگاه معیوب خود را به مرکز این شرکت ببرند و دستگاه جدیدی در ازای آن دریافت کنند. البته شرکت دل اعلام کرد که نگران است به اندازه تمام مراجعان موجودی نداشته باشد و مطمئن نبود دستگاه‌های جدید به چنین مشکلی بر نخورند که همین‌طور هم شد. ظاهرا تعدادی از افرادی که لپ‌تاپ دوم خود را تحویل گرفته بودند بازهم از وجود همان بو شکایت داشتند. یکی از مراجعان بدشانس در مصاحبه‌ای عنوان کرد:
«همین الان پنجمین لپ‌تاپ جایگزین خود را دریافت کردم، اما بو همچنان به قوت خود باقیست!»
فعلا تنها راهی که به کاربران لپ‌تاپ E۶۴۳۰u ارائه می‌شود، مراجعه به مرکز دل و دریافت دستگاهی جایگزین است.
شرکت دل از توضیح اضافی در مورد دلیل این مشکل خودداری کرده است، اما به گفته کاربران مشکل اصلی کیبورد است.
به گفته SteveB، اگر همین حالا لپ‌تاپ مدل E۶۴۳۰u را سفارش بدهید، به هیچ عنوان با چنین مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. اما چرا باید ریسک کرد؟!