شرکت Qualcomm بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌های موبایلی در جهان از تراشه جدید Snapdragon 410 مبتنی بر فناوری 64 بیتی برای گوشی‌های هوشمند معمولی رونمایی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، سیستم مرکزی تعریف شده برای این پردازنده چندان قوی نیست و بر این اساس، این محصول برای گوشی‌های هوشمند با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار ساخته شده است. پردازنده Qualcomm Snapdragon ۴۱۰ علاوه بر دارا بودن فناوری ۶۴ بیتی، امکان پشتیانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE را نیز برای گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند.
این پردازنده بر اساس سیستم ۲۸ نانومتری ساخته شده و به پردازنده گرافیکی
Adreno ۳۰۶ GPU نیز مجهز شده است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به پشتیبانی از تصاویر ویدئویی با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی و دوربین دیجیتالی ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. پردازنده سیلیکونی جدید قابلیت پشتیبانی همزمان از دو و سه سیم‌کارت را دارد و علاوه بر خدمات LTE، سیستم‌های ارتباطی از جمله Wi-Fi، بلوتوث، NFC و رادیو FM را در اختیار کاربران می‌گذارد.
این پردازنده همچنین از گیرنده ماهواره‌ای GPS، GLONASS و همچنین استاندارد چینی BeiDou پشتیبانی می‌کند تا خدمات محلی را به کاربران ارائه دهد.
پردازنده Snapdragon ۴۱۰ از سیستم‌های عامل آندروید، ویندوز فون و فایرفاکس پشتیبانی می‌کند و پیش‌بینی شده است که تولید نسل جدید گوشی های هوشمند مبتنی بر آن در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شود. نخستین گوشی‌ها مبتنی بر این پردازنده در نیمه دوم سال آتی میلادی به دست کاربران جهانی می‌رسند.