دلیل محبوبیت تبلت‌های آندرویدی
دنیای‌اقتصاد- اگرچه متن باز بودن سیستم‌عامل آندروید و سهولت نصب انواع نرم‌افزارهای کاربردی نسبت به سایر سیستم‌عامل‌ها، دلیل اصلی محبوبیت تبلت‌های آندرویدی عنوان شده است، اما فعالان بازار می‌گویند، برخی از علاقه‌مندان به تبلت‌های آندرویدی واقعا از قابلیت‌های این تبلت‌ها و تفاوت سیستم‌عامل‌ها اطلاعی نداشته و تنها به صرف ارزان بودن این تبلت‌ها برای خرید اقدام می‌کنند.
در رابطه با این موضوع گفت و گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:
شنیده می‌شود تبلت‌های ارزان قیمت موجود در بازار مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید مخاطبان زیادی در بازار دارند. این مخاطبان به چه دلیل به سمت این تبلت‌ها جذب شده‌اند؟
قیمت ارزان
غیر از قیمت ارزان چه فاکتوری باعث جلب توجه خریداران شده است؟
قیمت مهم‌ترین فاکتور نزد خریداران است. ولی هستند افرادی که به دلیل بهره‌مندی به سیستم‌عامل آندروید یا تجهیز دستگاه به پورت و امکانات ارتباطی کامل در کنار قیمت ارزان به سمت این تبلت‌ها می‌آیند.
یعنی اگر تنوع سیستم‌عامل تبلت‌های ارزان بیشتر بود، امکان داشت آندروید جایگاه خود را در بازار تبلت‌های ارزان از دست بدهد؟
ممکن است. البته این سیستم‌عامل بسیار محبوب است. یکی از دلایل محبوبیت این سیستم‌عامل، برنامه‌های کاربردی متنوعی است که برای نصب روی تبلت‌های آندرویدی موجود است و از آنجا که اکثرا کاربر این سیستم‌عامل هستند، به نظر می‌رسد تا سال‌ها این تبلت‌ها و گوشی‌های آندرویدی رقیبی در بازار نخواهند داشت.