تجدیدنظر در مصوبه تغییر نرخ اینترنت
خبرگزاری مهر- عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اشکالات وارده به مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی بر کاهش نرخ اینترنت و پهنای باند برای ارائه‌دهندگان اینترنت ADSL را پذیرفت و اعلام کرد که رگولاتوری موافق تجدیدنظر در مفاد این مصوبه است.
طی یک هفته اخیر اعضای کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران، مصوبه اخیر رگولاتوری مبنی بر کاهش تعرفه پهنای باند و اینترنت را که طی آن تنها سرویس‌دهندگان اینترنت ADSL و مخابرات امکان دریافت کاهش ۳۵ درصدی داشتند سبب اخلال در بازار اینترنت دانسته و خواستار بازنگری و تجدیدنظر در مفاد این مصوبه شدند.
در این راستا، این فعالان در نامه‌ای اعتراضی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مطالبات خود را در خصوص اعمال تعدیل نرخ‌ها برای تمامی سرویس‌دهندگان اینترنت و تمامی کاربران اینترنت تشریح کردند.
در پی این اعتراض، احمد معتمدی، عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با تاکید براینکه هدف از این تصمیم، تفکیک نرخ برای سرویس‌دهندگان و کاربران نبود، گفت: چنانچه قرار باشد قیمت‌ها کاهش یابد، این کاهش قیمت باید برای تمامی سرویس‌دهندگان و مصرف‌کنندگان به یک اندازه اعمال شود.
این عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه به‌طور قطع اعضای این کمیسیون موافق رفع اشکالات وارده به این مصوبه هستند، ادامه داد: هر زمان که این موضوع در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گیرد، اشکالات مطروحه مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت و دغدغه این بخش رفع خواهد شد.