اگرچه حافظه‌های فلش موسوم به ناند بسیار سریع عمل می‌کنند، اما قرار است نسل جدیدی از حافظه‌های اس‌اس‌دی از راه برسند که عمرشان نامحدود است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی سی ورلد، این حافظه‌ها که به‌طور گسترده روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند به‌کار گرفته می‌شوند قرار است در آینده نزدیک روانه بازارهای جهانی شوند.

شرکت وسترن دیجیتال می‌گوید توانسته سریع‌ترین حافظه‌های اس‌اس‌دی را بسازد که نسبت به حافظه‌های قدیمی اس‌اس‌دی عمر بسیار طولانی‌تری دارند. این حافظه‌ها از نظر نحوه استفاده و نصب هم تفاوتی با دیگر حافظه‌های اس‌اس‌دی ندارند و با موفقیت روی رایانه‌های سرور مجهز به سیستم‌عامل لینوکس به‌کار گرفته شده‌اند.قلب این نوع حافظه‌ها را PCM (phase change memor y)y تشکیل می‌دهد که فناوری نوظهوری است که سرعت دسترسی به داده‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد آنها را نسبت به حافظه‌های ناند ارتقا می‌بخشد.

حافظه‌های ناند ظرف ۷۰ میلی ثانیه به درخواست برای دریافت داده واکنش نشان می‌دهند، اما زمان یاد شده برای حافظه‌های جدید اس‌اس‌دی تنها یک میکروثانیه است. کارشناسان معتقدند برای تکمیل طراحی و عرضه عمومی این حافظه‌ها به بازار به دو تا سه سال زمان نیاز است.