برای اولین بار در دنیا اس‌دی‌کارت‌هایی با حافظه ۵۱۲ گیگابایت، برای ذخیره ویدئو و عکس حرفه‌ای برای کاربران طراحی شد. به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از «سی‌نت»، برای اولین بار در دنیا اس‌دی‌کارت‌هایی با حافظه ۵۱۲ گیگابایت، برای ذخیره عکس و ویدئو حرفه‌ای برای کاربران طراحی شد.

شرکت «سن‌دیسک» بار دیگر رکوردشکنی کرده و حافظه‌ای با ظرفیت بسیار بالا برای اس‌دی‌ کارت‌ها بیرون داده است. روز پنج شنبه در کنوانسیون بین‌المللی صدا و سیمای آمستردام شرکت سن‌دیسک از حافظه جدید خود پرده‌برداری کرد. قبل از این ما کارت‌ حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز داشتیم، اما این شرکت یکباره این ظرفیت را دو برابر کرد.

سرعت خواندن و نوشتن در این حافظه تا ۹۵ مگابایت در ثانیه می‌رسد. این کارت‌های حافظه برای استفاده عمومی کاربرد زیادی ندارد، اما برای کاربران حرفه‌ای عکس و فیلم محصولی منحصر به فرد است. این حافظه‌ها همچنین برای فیلمبرداری ۴K و عکس‌برداری‌های با سرعت‌های بسیار بالا مناسب است.

این حافظه‌ها در برابر دما، رطوبت، شوک الکتریکی و همچنین اشعه ایکس بسیار مقاوم است. قیمت این کارت‌های حافظه در بازار جهانی ۸۰۰ دلار عنوان شده است که برای کاربر معمولی رقم بسیار بالایی است؛ اما اگر شما جزو دسته کاربران حرفه‌ای فیلم و عکس باشید، احتمالا با توجه به نیاز گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.