افزایش در آمد گوگل در سه ماه اول سال 2014

همکاران سیستم: شرکت گوگل در سه ماهه سوم امسال توانسته است درآمدهای خود را به بیش از ۵/۱۶ میلیارد دلار و سود خود را به ۸/۲ میلیارد دلار برساند. به گزارش وب‌سایت theinquirer، شرکت گوگل اعلام کرده است در سه ماهه سوم امسال درآمدهایش را به ۵۲/۱۶ میلیارد دلار رسانده است که این رقم ۲۰ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است. با این همه سود خالص این شرکت با ۵ درصد کاهش به ۸/۲ میلیارد دلار رسیده است. کاهش سود گوگل بیش از هر چیز ناشی از افزایش هزینه‌های داخلی این شرکت است.

شرکت گوگل در این دوره حدود ۳ هزار نیروی جدید استخدام کرده است و هزینه املاک و مستغلات این شرکت نیز با ۳۷ درصد افزایش به نسبت دوره مشابه پارسال به ۳۵/۳ میلیارد دلار رسیده است. بخش زیادی از هزینه املاک و مستغلات گوگل صرف تاسیس پایگاه‌های داده و انبارهای تجهیزات سخت‌افزاری شده است.

پاتریک پیچت، مدیر مالی گوگل درباره عملکرد درآمدی این غول جستجوگر گفته است: گوگل با رشد درآمدی ۲۰ درصدی که در این دوره داشته است توانسته عملکردی قوی از خود نشان دهد. ما همچنان از رشد صنعت تبلیغات و سایر کسب و کارهای جدید خود هیجان‌زده هستیم. گزارش درآمدی گوگل نشان می‌دهد متوسط قیمت آگهی‌های این شرکت که از آن با عنوان «هزینه هر کلیک» یاد می‌شود به طور متوسط ۲ درصد کاهش یافته است.

این رقم کمترین کاهشی است که قیمت آگهی‌های این شرکت در سه سال گذشته داشته است. قیمت آگهی‌های گوگل در سه ماهه دوم امسال نیز ۶ درصد کاهش داشته است. افزایش محبوبیت ابزارهای همراه در مقابل رایانه‌های دسکتاپی و لپ تاپ علت اصلی کاهش قیمت آگهی‌های گوگل اعلام شده است. شرکت گوگل در کنار انتشار کارنامه درآمدی سه ماهه سوم خود اعلام کرده است یکی از مدیرانش به نام امید کردستانی را به سمت مدیر تجاری خود منصوب کرده است. این سمت پیش از این در اختیار نیکش آرورا بود که گوگل را به مقصد شرکت سافت‌بانک ژاپن ترک کرده است.