مدیرعامل همراه اول گفت: شبکه‌های نسل دو و بالاتر زیرساخت کشور محسوب می‌شوند و اپراتورهای متولی انجام آن، به نوعی به نمایندگی از دولت توسعه را انجام می‌دهند و در عین بهره مندی موجب ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور هم می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ پروانه آزمایشی راه‌اندازی نسل سوم، در ۴۰ شهر حدود دو هزار و ۲۰۰ سایت نسل سه راه‌اندازی شد و توسعه ادامه دارد.

مدیرعامل همراه اول برگزاری جلسات مشترک با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای انجام هماهنگی را یادآور شد و افزود: با توجه به تقاضای ایجاد شده، نیاز به سرعت عمل وجود دارد.وی گفت: بر اساس تعهدی که به سازمان داده شد، همزمان با ارتقای شبکه، برای حفظ کیفیت، کار به خوبی در حال انجام است.

صدوقی گفت: ارتقای شبکه از نسل دو به سه و یکپارچه شدن آن، برنامه فشرده‌ای در جریان است که شامل نصب تجهیزات در شهرهای مختلف، راه‌اندازی و بهینه سازی شبکه می‌شود.

وی اضافه کرد: همه آنتن ها، شبکه انتقال و BTS‌ها تعویض می‌شوند و سعی شده کار تعویض از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح انجام شود تا مشترکان، مشکلی نداشته باشند. صدوقی گذشت سه ماه از نوسازی شبکه تهران را یادآور شد و گفت: پوشش کامل به زمان بیشتری نیاز دارد و تا کنون بیش از ۷۰۰ سایت در تهران راه‌اندازی شده و به مرور مراحل توسعه انجام می‌شود. مدیرعامل اپراتور اول اظهار کرد: براساس چارچوب پروانه متعهد شده‌ایم سالانه در تعدادی از شهرها پوشش ایجاد شود و طبق پروانه در سال اول حدود ۵۰ شهر باید تحت پوشش قرار گیرند. صدوقی درباره رومینگ ملی نیز گفت: روزانه حدود ۳۰۰ هزار مشترک از اپراتور دوم و سوم در شبکه همراه اول میزبانی می‌شوند.