گوشی خمیده جدید از سامسونگ واقعیت دارد؟

فارنت: سامسونگ تولید گوشی‏های با صفحه‏نمایش خمیده را ابتدا از Galaxy Round و به صورت محدود آغاز کرد. پس از آن نوبت به گلکسی نوت ۴ اج و اخیراً گلکسی اس ۶ اج رسیده است. در شرایطی که انتظار داشتیم گوشی خمیده بعدی سامسونگ نوت ۵ اج باشد شایعات اما خبر از یک گوشی جدید دیگر می‏دهند.

Galaxy Round را شاید حتی به خاطر نیاورید! گوشی عجیبی که انحنای آن حول محور طولی گوشی بود و به صورت بسیار محدود عرضه شد. پس از آن سامسونگ تصمیم گرفت نسخه خاصی از گلکسی نوت ۴ را با لبه خمیده در یک‏طرف عرضه کند و قابلیت‏های خاصی را برای آن لبه در نظر بگیرد؛ اما از آنجا که این قابلیت‏ها چندان کاربردی نبودند گلکسی اس ۶ اج با خمیدگی کمتر آن هم در هر دو طرف عرضه شد و امکانات لبه‏ای آن محدودتر شد. این‏طور که به نظر می‏رسد سامسونگ هنوز در حال آزمایش کاربردهای مختلف برای فناوری صفحه‏نمایش خمیده خود است و شاید پیش از Galaxy Note ۵ Edge یک‏بار دیگر این فناوری را در گوشی دیگری امتحان کند. گلکسی اس ۶ اج در حال حاضر از فروش بسیار خوبی برخوردار است و درحالی‏که سامسونگ قصد داشت ماهانه تنها یک میلیون از این گوشی را تولید کند حالا با گسترش خط تولید قصد دارد تا پایان سال این میزان را ۱۰ برابر کرده و ماهانه ۱۰ میلیون گلکسی اس ۶ اج تولید کند! میزانی که در حال حاضر به ادعای ETNews حدود سه میلیون در ماه تخمین زده می‏شود.

به گفته ETNews سامسونگ قصد دارد پیش از معرفی گلکسی نوت ۵ به همراه نسخه اج در شهریورماه یک گوشی دیگر را نیز با صفحه‏نمایش خمیده عرضه کند. درحالی‏که هنوز هیچ مشخصات و اطلاعات دیگری در مورد آن در دست نیست حدس می‏زنیم این گوشی یک میان‌رده خواهد بود.