مسابقات اپلیکیشن‌نویسی اندروید برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر: نخستین مسابقات اپلیکیشن نویسی تلفن همراه مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، با هدف توسعه نرم‌افزارهای کاربردی فارسی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. مسابقات برنامه نویسی اندروید( apptalent ) با هدف توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی فارسی و تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت در این عرصه چهارم تیرماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. حمایت از اقشار دانشگاهی برای ورود به حوزه برنامه نویسی، شناسایی نیازهای جامعه و ارائه اپلیکیشن‌های موبایل برای برآورده کردن این نیازها، ایجاد بستری برای خدمات فرهنگی و شناسایی متخصصان این حوزه از دیگر اهداف برپایی این مسابقات است که با حمایت دانشگاه تهران و یکی از اپراتورهای تلفن همراه برگزار می‌شود.

مسابقات اپلیکیشن‌نویسی در۴ بخش نرم‌افزارهای آزاد، پیام‌رسان‌ها، تجارت موبایل و ایده‌ها تعریف شده است به نحوی که در بخش آزاد، اپلیکیشن‌های خلاقانه و کاربردی که نیازهای جامعه را شناسایی کرده‌اند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ در بخش برنامه‌های پیام رسان نیز برنامه‌هایی که با توجه به فرهنگ ایرانی طراحی شده و جایگزین مناسبی برای نمونه‌های خارجی باشد مدنظر است.

همچنین در بخش تجارت موبایل، اپلیکیشن‌هایی که با هدف تسهیل انواع مبادلات وتراکنش‌های شخصی یا مربوط به کسب و کار باشند در مسابقه شرکت داده می‌شوند و در بخش ایده‌ها نیز ایده‌های نوآورانه که قابلیت تجاری‌سازی و اجرا روی نرم‌افزارهای تلفن همراه را داشته باشند مورد رقابت قرار خواهند گرفت.

میزان نوآوری، کارآیی برنامه و نحوه پیاده سازی و کیفیت و جذابیت محصول و در نهایت قابلیت تجاری سازی از جمله معیارهای داوری برنامه‌ها خواهد بود.

بهنام برنا، دبیر اجرایی این مسابقات با اشاره به کمبود اپلیکیشن‌های فارسی در محیط مجازی گفت: جوانان ایرانی استعدادهای درخشانی در زمینه برنامه‌نویسی دارند و به همین دلیل هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات اپ تلنت، زمینه‌ای فراهم شود تا با هم اندیشی و تعامل بیشتر، برنامه نویسان بتوانند ایده‌های خود را عملی ساخته و مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: تیم برگزارکننده مسابقه، به دنبال تشکیل اجتماعی از توسعه دهندگان است که فرآیند تعامل و همکاری‌های آینده اپلیکیشن‌نویسان را با توسعه‌دهندگان فراهم کند.