تعیین اعضای جدید اتحادیه رایانه تهران

دنیای اقتصاد: انتخابات هیات مدیره اتحادیه صنف رایانه تهران روز گذشته برگزار شد و اعضای جدید برای یک دوره چهار ساله انتخاب شدند. انتخابات سال جدید با ۲۶ کاندیدا که با کاهش نسبت به دوره قبل که حدود ۴۰کاندیدا داشت، برگزار شد. در این دوره دو ائتلاف «خدمت ما» و «اتحادیه ۹۴» با یکدیگر برای به دست آوردن کرسی‌های اعضای هیات مدیره رقابت کردند. انتخابات هیات مدیره اتحادیه رایانه تهران هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود که پس از اعلام آرای این دوره مشخص شد بیش از ۸۰ درصد اعضای هیات مدیره جدید از بین گروه ائتلاف خدمت ما انتخاب شده‌اند.

در این دور از انتخابات که نتایج آن عصر روز گذشته مشخص شد، سید مهدی میرمهدی رئیس دوره گذشته با کسب ۵۵۱ رای به‌عنوان نفراول انتخاب شد.

به گفته میرمهدی نفرات برگزیده نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از افراد برگزیده از ائتلاف خدمت که خود رئیس آن است، هستند. به گفته او از بین ۲۱۵۰ عضو اتحادیه فناوران تهران، ۷۶۷ نفر که تعدادشان به یک سوم رسید در این دوره از انتخابات شرکت کردند که میزان کافی برای برگزاری انتخابات بود.

بر این اساس پس از میرمهدی، منوچهر‌زند با ۴۱۹ رای، غلامرضا پاک ضمیر با ۳۱۴ رای، عبدالعلی قاسمی دارستانی با ۳۴۳ رای، سعید فرهمند با ۳۱۴ رای، محسن مقدم‌مهر با ۳۰۳ رای و بابک صالحی با ۲۸۹ رای به عنوان اعضای جدید و اصلی هیات مدیره شناخته شدند.

سید مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اعلام اینکه او و غلامرضا پاک ضمیر به‌عنوان دو نماینده اعضای دور پیشین در دوره جدید برگزیده شدند، گفت:«بقیه اعضای هیات مدیره پیشین ترجیح دادند در انتخابات دور جدید شرکت نداشته باشند و این به دلیل کار و مشغله زیاد در اتحادیه بوده است که وقت و زمان زیادی را در این چهار سال از دوستان گرفت، البته حتما هیات مدیره جدید در آینده از توان و تجربه این دوستان در کمیسیون های مربوطه استفاده خواهد کرد.»

او در ارتباط با انتقادهایی که برخی فعالان رایانه ای درباره عملکرد هیات مدیره دوره پیشین داشتند، اعلام کرد: «به نظر بنده عملکرد ما در چهار سال گذشته بسیار مطلوب بود و بسیار هم موفق بودیم.

این انتقادها از سوی گروهی با نام «اجماع» مطرح می‌شود و به دلیل اینکه ما در چهار سال گذشته سعی نکردیم نگاه‌ها و نظراتی را که به اتحادیه دیکته می‌کردند استفاده نکنیم حالا این انتقادها را مطرح می کنند درحالی‌که باید اعلام کنیم که اعضای اتحادیه زیر دین هیچ‌کس نیست و قرار نیست اینجا فردی یا گروهی به عنوان گرداننده اتحادیه باشند. این اتحادیه برای تک تک اعضای آن در حال فعالیت است و اگر آماری از عملکرد هیات مدیره پیشین بگیرید به خوبی مشخص است که این هیات مدیره چطور کار کرده است.

اگر به آرای داده شده هم دقت کنید خواهید دید که اعضا نسبت به هیات مدیره اطمینان و اعتماد داشته‌اند.» او درباره برنامه‌های آتی هیات مدیره جدید می‌گوید که پس از گذشت فرصت ۲۰ روزه که برای پایان یافتن رسمی آن باقی مانده، با تشکیل هیات مدیره جدید درباره برنامه‌های آینده صحبت خواهند کرد و زمان‌بندی لازم را برای انجام امور مقرر می‌کنند.

میرمهدی تاکید می‌کند: «دوستانی با تفکرات و تجربه‌های جدید به هیات مدیره وارد شده‌اند که به خوبی می‌توان از این تجربه‌ها استفاده کرد.

به گفته او تنها عقب‌ماندگی کارهای انجام شده از دوره قبل صدور برگه‌های قطعی مالیاتی برخی از اعضا است که از برج ۱۰ سال پیش به دنبال پیگیری‌های لازم در این زمینه بوده‌ایم، اما به دلیل مشکلاتی که سازمان مالیاتی کشور در این زمینه داشته است هنوز این مراحل در دست انجام است اما طی چند روز آینده این کار شدنی است.