آی‌تی ایران: Airbnb که یک استارت‌آپ اجاره منزل است هم‌اکنون ۲۵.۵ میلیارد دلار ارزش دارد. داستان‌های سرمایه‌گذارانی که در ابتدای راه‌اندازی یک استارت‌آپ موفق از سرمایه‌گذاری در آن خودداری کرده‌اند بسیار زبانزد است اما در تازه‌ترین مورد، داستان هفت سرمایه‌گذاری است که حاضر به سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ Airbnb نشدند.Airbnb که یک استارت‌آپ اجاره منزل است هم اکنون ۲۵.۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

در سال ۲۰۰۸ که این استارت‌آپ راه‌اندازی شد بنیان‌گذاران آن می‌خواستند ارزش آن را از ۱۵۰ هزار دلار به ۱.۵ میلیون دلار برسانند و به همین دلیل از هفت سرمایه‌گذار درخواست ۱۵۰ هزار دلار در ازای ۱۰ درصد از سهام شرکت کردند اما آنها هیچ کدام به این درخواست پیشنهاد مثبت ندادند.

braian Chesky بنیان‌گذار Airbnb در این مورد می‌نویسد: ما به هفت شرکت سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر ( VC)مشهور مراجعه کردیم پنج‌تای آنان پیشنهاد بنیان‌گذار Airbnb را رد کردند و دو شرکت اصلا پاسخی به این پیشنهاد ندادند. braian Chesky حالا ایمیل برخی از این VC‌هارا منتشر کرده که در آن دلایل این رد پیشنهاد خارج بودن موضوع استارت‌آپ از تمرکز این VC‌ها یا عدم علاقه مسافران تجاری به چنین مدلی از اقامت است. (مدل تجارت Airbnb اجاره منازل یا حتی اتاق‌های مردم عادی به مسافران در ازای قیمت پایین‌تر از هتل‌ها و مراکز اقامتی است) یکی از این شرکت‌ها حتی پا را از این فراتر گذاشته و در ایمیل خود گفته بود که پتانسیل بازاری که Airbnb به دنبال آن است پایین‌تر از آن است که این شرکت بخواهد روی آن سرمایه‌ بگذارد. مشخص است که این شرکت‌های VC چه فرصت طلایی را برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپی که حالا بیش از ۲۵ میلیارد دلار می‌ارزد از دست داده‌اند. Chesky نوشته است که دفعه بعد که خواستید ایده (استارت‌آپی) را رد کنید این ایمیل‌ها را به خاطر بیاورید.