اگر سازنده‏ای حاضر به تولید ویندوزفون نباشد خودمان می‌سازیم

فارنت: مدیرعامل شرکت بزرگ مایکروسافت، ساتیا نادلا، در خطاب به طرفداران ویندوزفون اعلام کرد: طرفداران نگران این مساله نباشند که ویندوزفون بعدی را چه شرکتی خواهد ساخت.

ساتیا نادلا پس از سخنرانی خود در کنفرانس جهانی شرکای تجاری، در مصاحبه‏ای عنوان کرد که اگر تولیدکنندگان از ساخت گوشی‏های ویندوزی اجتناب کنند، خود مایکروسافت دست به‌کار می‌شود و اقدام به تولید گوشی‏های ویندوزفون خواهد کرد.

بدون در نظر گرفتن این مساله که چه کسی این گوشی‏ها را تولید می‏کند، مایکروسافت قصد دارد سه بخشی را که هفته گذشته عنوان کرده بود پوشش دهد. سه بخش عنوان شده شامل گوشی‏های پایین رده، میان رده و رده بالا برای طرفدارانی است که به ویندوزفون علاقه‏مند هستند. نادلا با اشاره به اینکه پلت‌فرم این شرکت توانسته تنها ۳ درصد از صنعت گوشی‏های هوشمند را از آن خود کند، عنوان کرد که دلیل اصلی عرضه اپلیکیشن‏های یونیورسال به‏ خاطر ویندوزفون نیست، بلکه دسکتاپ است. توسعه‏دهندگان می‏توانند کاوش خود را روی دسکتاپ آغاز کرده و آن را در هر جایی که استارت منو باشد، ادامه دهند. وی با بردن نام Airbnb به‌عنوان یک مثال گفت که این سهم ۳ درصدی صنعت موبایل موجب خواهد شد تا Airbnb برای تولید اپلیکیشن‏های دسکتاپ و ایکس‏باکس رغبت بیشتری نشان دهد.

ساتیاد نادلا تصریح کرد: کار روی تولید اپلیکیشن‏های یونیورسال ویندوز آغاز شده است به این دلیل که کاربران می‏خواهند این اپلیکیشن‏های موبایل را داشته باشند؛ چون قبلا روی دسکتاپ خود آنها را تجربه کرده‏اند. علت اینکه چرا هرکسی می‏خواهد اپلیکیشن‏های یونیورسال خود را بنویسد سهم ۳ درصدی ما از بازار موبایل نیست، بلکه علت آن علاقه بیش از یک میلیارد مشتری برای تجربه کردن استارت منو است. شما به عنوان یک توسعه‏دهنده این کاوش را آغاز کرده و آنها را به مکان‏های مختلف می‏برید. اپلیکیشن‏ شما می‏تواند روی ویندوزفون ظاهر شود، روی هولولنز باشد یا می‏تواند به ایکس‏باکس برود. با توجه به سهم سه‌درصدی ما از بازار، برای آنها که می‏خواهند چیزی برای دسکتاپ و همچنین ایکس‏باکس بسازند، صحبت کردن با نظیر Airbnb می‏تواند کمی جذاب‏تر باشد. نادلا همچنین افزود که ویندوز ۱۰ از یک مشکل اساسی ویندوز ۸ اجتناب کرده است و آن هم پیدا کردن ویندوز استور برای کاربران است. در ویندوز ۱۰، استور درست سرجای خودش قرار گرفته است.