آزادسازی ورود فناوری‌های نوین ارتباطی

خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزادسازی استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و تدوین نقشه راه برای بومی‌سازی فناوری‌های نوین مبتنی بر آینده‌پژوهی خبر داد. برات قنبری، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی فناوری‌های نوین مبتنی بر آینده‌پژوهی است، گفت: در این راستا تدوین نقشه راه برای تحقیق، نحوه انتقال دانش، به‌کارگیری خدمات و محصولات نسل‌های جدید شبکه‌های ارتباطی شامل نسل چهارم و پنجم موبایل و بیگ دیتا، در دستور کار قرار گرفته است.

وی از برنامه‌های مدنظر برای حمایت و سرمایه‌گذاری لازم از کالاها و محصولاتی که در این زمینه قابلیت تولید در داخل را دارند خبر داد و گفت: از آنجا که تولید برخی محصولات این بخش، در اختیار تعداد محدودی شرکت و کشور بوده، سرمایه‌گذاری برای تولید آنها صرفه اقتصادی ندارد و تولید آنها نیز نیازمند دانش و سطح فنی و فناوری بالایی است. برنامه‌ریزی برای تسهیل انتقال این محصولات به کشور

آغاز شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این زمینه از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی پیام برای انتقال تجهیزات جدید ارتباطی به کشور استفاده خواهد شد تا از این طریق علاوه بر انتقال دانش و فناوری، زمینه ارزآوری نیز برای کشور فراهم شود.

وی با تاکید براینکه برای کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق کشور، تامین زیرساخت‌های اولیه و موردنیاز و تسریع در پوشش خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعاتی و آزادسازی استفاده از فناوری‌های نوین در این بخش تصویب شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه، کلیه مناطق کشور به ویژه استان‌های کمتر توسعه‌یافته از حداقل‌های خدمات باکیفیت و سرعت مناسب برخوردار خواهند شد.