رایانه لوحی مایکروسافت موسوم به Surface Hub که بیشتر کاربری سازمانی دارد و به اندازه گیرنده‏های تلویزیونی ساخته شده است، ‏ ژانویه ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی می‏شود.

به گزارش شماران سیستم به نقل از آی‏تی‏پی، این شرکت با انتشار بیانیه‏ای توضیح داد که تبلت سازمانی خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را با یک فصل تاخیر در سه ماه ابتدایی سال آتی وارد بازار می‏کند. در این خصوص روی وبلاگ رسمی مایکروسافت نوشته شد: «پیش از این قرار بود که اوایل پاییز تبلت جدید عرضه شود. ولی ما این محصول را در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵ وارد بازار نمی‏کنیم.»

شرکت مایکروسافت همچنین از میزان سازگاری سازمان‏های جهان با دو رایانه لوحی Surface ۳ و Surface Hub ابراز خرسندی کرد و توضیح داد که ویندوز ۱۰ باعث می‏شود میزان تمایل کسب‌وکارها به سخت‏افزارهای تولید شده در این شرکت هم افزایش یابد. این شرکت روی وبلاگ خود اعلام کرد: «ما در رایانه لوحی سازمانی خود سعی کردیم کارآمدی را با زیبایی تلفیق کنیم تا مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی، بانک‏ها، موسسات مالی، فروشگاه‏ها، شرکت‌های هوایی، کارخانه‏ها، مدارس، آژانس‏های دولتی و... بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «از ابتدای ژوئیه امسال پیش‌فروش این رایانه لوحی بزرگ آغاز شده است و ما در مدت سپری شده با استقبال گسترده سازمان‏های جهانی مواجه شده‏ایم. بر اساس درخواست‏های اولیه صورت گرفته از سوی بازار، فرآیند کارخانه‏ای ما خود را برای عرضه گسترده این رایانه لوحی بزرگ آماده می‏کند.» مایکروسافت همچنین اعلام کرد که براساس برنامه‏ریزی‏های خود تصمیم گرفته است کانال‏های عرضه سری محصولات Surface را گسترش دهد و بتواند این محصول را آسان‏تر از قبل به دست کاربران جهانی برساند.