اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۵/ ۹ میلیون رایانه، گوشی هوشمند، ‏ گیرنده تلویزیون و دیگر انواع دستگاه‏های الکترونیکی از کار افتاده را جمع ‏آوری کرد.

با این وجود بخش اعظم این زباله‏های الکترونیکی به صورت رسمی جمع‏آوری نمی‏شوند و در چرخه بازیافت قرار نمی‏گیرند. به گزارش «ایتنا» ، بر اساس مطالعه جدید انجام شده توسط مرکز CWIT سالانه بیش از ۲/ ۶ میلیون تن زباله الکترونیکی و تجهیزات الکترونیکی (WEEE) از اتحادیه اروپا به صورت غیرقانونی خارج می‏شوند، به صورت نادرست مورد بازیافت قرار می‏گیرند، قطعات بازمانده آنها دور ریخته می‏شود یا داخل زباله‏های معمولی می‏افتند.

«پاسکال لِروی» دبیرکل بنیاد WEEE Forum در این خصوص گفت: «تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی بزرگ‌ترین بخش از زباله‏های جهانی را تشکیل می‏دهند و روز به‏روز بر حجم آنها افزوده می‏شود. اندازه کلی زباله‏های الکترونیکی مدیریت نشده در اروپا با دیواری به ارتفاع ۱۰ متر بین شهر اسلو نروژ تا پاشنه چکمه ایتالیا برابری می‏کند.» این مشکل بزرگ نه‌تنها پیامدهای اقتصادی به همراه می‏آورد، بلکه برای محیط‌زیست هم یک تهدید جدی محسوب می‏شود. تجهیزات الکترونیکی قدیمی مواد شیمیایی بسیار مضر را در خود جا داده‏اند و به‏خصوص این مواد در باتری‏ها و جیوه موجود در تلویزیون‏های تخت به وفور دیده می‏شود.