همکاران سیستم: تعداد وصله‌های امنیتی که مایکروسافت این ماه عرضه کرد به قدری کم است که می‌توانید با انگشتان خود آنها را بشمارید. این یک خبر خوب برای کاربران محسوب می‌شود.

به گزارش وب‌سایت ZDnet، ولی خبر بد این است که تقریبا همه محصولات اصلی مایکروسافت این همه نیازمند وصله‌های امنیتی شدند تا حفره و نقاط آسیب‌پذیرشان برطرف شود. از بین آنها دو وصله امنیتی برای تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز عرضه شد.

مایکروسافت در طرح انتشار وصله‌های امنیتی برای دومین سه‌شنبه هر ماه ۱۲ بولتن خود را برای از بین بردن ۵۶ آسیب‌پذیری مجزا عرضه کرد که طی آن برخی نسخه‌های ویندوز، Office و حتی مرورگر تازه‌وارد Edge مورد هدف قرار گرفتند.

ولی در این میان دو وصله امنیتی عرضه شد که اهمیت آنها بیش از بقیه بود. نخستین مورد که با نام MS۱۵-۰۹۴ معرفی شد، بزرگ‌ترین وصله امنیتی در این ماه بود که آسیب‌پذیری در تمام نسخه‌های ویندوز را از بین برد و حتی نسخه‌های ویژه این سیستم‌عامل برای سرورها و رایانه‌های لوحی را هم شامل شد. در این زمینه گفته شد تعدادی از اختلالات موجود در مرورگر Internet Explorer به هکرها امکان می‌داد، بتوانند به سیستم آلوده دسترسی داشته باشند و در سطح دسترسی کاربر از داده‌ها استفاده کنند.