دنیای اقتصاد: در آغاز به کار دولت ۹۰ درصد ترافیک اطلاعات داخلی در خارج کشور میزبانی می‌شد، اما هم‌اکنون و با اقدامات انجام شده ۴۰ درصد ترافیک اطلاعات داخلی در کشور میزبانی می‌شود.

به گزارش وزارت ارتباطات، بر همین اساس امکان مسیریابی در داخل کشور ایجاد شده و تاکنون بیش از ۴۵ میلیون درخواست اینترنتی در داخل مدیریت شده و دیگر نیازی به خروج از کشور نخواهد داشت. در این باره معاون وزیر ارتباطات با اشاره به توسعه دیتاسنترهای داخلی به کمک بخش خصوصی گفت: با اقدامات انجام شده ظرفیت تبدیل شدن به مرکز ترافیک اینترنتی غرب آسیا در حال فراهم شدن است.

وی از ارتقای ۵ پله‌ای رتبه ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی حوزه ICT خبر داد و افزود: براساس آخرین گزارش مجامع بین المللی مهارت ها و توان اقتصادی کاربران در این حوزه خوب ارزیابی شده اما بخش‌های زیرساخت‌های محتوایی و دسترسی نیازمند تلاش بیشتری است. به گفته نصرالله جهانگرد طی دو سال گذشته شبکه ثابت اتصالات ۳ برابر شده و با ورود نسل سوم تلفن همراه هم اکنون امکان برقراری بیش از ۲۰ میلیون ارتباط هوشمند ایجاد شده است. ایجاد ۶۹ هزار کیلومتر فیبرنوری و افزایش ۶ برابری ظرفیت ارتباطات داخلی و ۴ برابری ظرفیت ارتباطی بین‌المللی از دیگر دستاوردهای دولت در دو سال گذشته در جهت بسترسازی توسعه خدمات الکترونیکی اعلام شده است.