رونمایی ایسر از نسل جدید رایانه‏های مجهز به ویندوز 10

به‏نظر می‏رسد مایکروسافت با رونمایی از سرفیس‏پرو۴ و سرفیس‌بوک، مسیری مشخص را برای دستگاه‏های جدید مجهز به ویندوز ۱۰ تعیین کرده است.

به گزارش فارنت، در همین راستا شرکت ایسر از دستگاه تبدیل‏‌شدنی جدید Aspire R ۱۴ و نسخه قابل‏حمل‏ رایانه مجتمع Aspire Z۳-۷۰۰ در چین تایپه رونمایی کرد تا به این ترتیب دیدگاه این شرکت در خصوص رایانه‏های شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ بیش از پیش مشخص شود.

Acer Aspire R ۱۴ را باید جدیدترین طراحی این شرکت در قالب محبوبی که برای اولین‏بار با سری یوگا لنوو معرفی شد برشمرد. این دستگاه هوشمند حالا از دو لولای با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‏ای با ظاهری باریک‏تر بهره می‏برد. این دستگاه تبدیل‏شدنی چهار حالت آشنای عملکردی را با کیفیت مطلوب‏تر و البته انعطاف بیشتر در اختیار کاربران قرار می‏دهد. با طراحی زیبا، این دستگاه در حالت لپ‏تاپ، تبلت، صفحه‏نمایش یا خم‏شده، زیبایی خاصی دارد.

Aspire R ۱۴ با بهره‏گیری از تکنولوژی پردازش سیگنال دیجیتال Purified Voice شرکت ایسر امکان استفاده از صدای ورودی به صورت بدون نویز و واضح در جهت بهره‏گیری هرچه بهتر از قابلیت‏های کورتانا را فراهم می‌کند. با بهره‏گیری از نسل ششم پردازنده‏های اینتل و میزان رمی تا ۸ گیگابایت از نوع DDR۳، شاهد عملکرد مطلوب و روان ویندوز ۱۰ روی این دستگاه هستیم.

هنگامی که صحبت از رایانه‏های مجتمع یا All in One می‏شود بدون شک صفحات لمسی در ابعاد و اندازه‌های بزرگ در ذهن تداعی می‏شوند اما Acer Aspire Z۳-۷۰۰ با بهره‏گیری از صفحه‏نمایش ۳/ ۱۷ اینچی، ضخامت ۶/ ۱۵ میلی‏متر و وزن ۲‌کیلوگرم استانداردهای جدیدی را در این زمینه تعریف کرده است. این دستگاه هوشمند امکان بهره‏گیری از این دستگاه در مکان‏های مختلف را به‏واسطه جابه‌جایی راحت، میسر می‏کند. با بهره‏گیری از دو پایه ویژه، این رایانه مجتمع را می‏توانید به یک تبلت بزرگ تبدیل کنید. بهره‏گیری از صفحه‏نمایش تمام اچ‏دی، تراشه اسکای‏لیک شرکت اینتل، هشت گیگابایت رم و البته بهره‏گیری از باتری پشتیبانی که امکان بهره‏گیری از این دستگاه به مدت ۵ ساعت، بدون اتصال به برق را فراهم می‏کند از ویژگی‏های بارز این دستگاه است. یکی از برتری‏های ایسر بر دیگر شرکت‌های سازنده رایانه‏های شخصی آن است که این شرکت دستگاه‏های مجهز به ویندوز ۱۰‌موبایل را نیز در برنامه خود دارد.

به عنوان مثال همان‌گونه که در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ شاهد بودیم، Acer Jade Primo یکی از اولین گوشی‏های هوشمند خارج از محدوده لومیا مایکروسافت خواهد بود که ویندوز ۱۰ موبایل را در همان بدو عرضه به بازار در اختیار کاربران قرار می‏دهد. Acer Aspire R ۱۴ از اواخر ماه میلادی جاری در آمریکای شمالی با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد. این در حالی است که قیمت عرضه Aspire Z۳-۷۰۰ برای حضور در بازار اروپا، ۵۹۹ یورو اعلام شده است. علاوه‌بر این دو محصول، ایسر پیشنهادهای ویژه‏ای هم برای مشتریان آمریکایی خود دارد. لپ‏تاپ/ تبلت هیبریدی Acer Switch ۱۱V نیز حالا با ۱۰۰ دلار کاهش قیمت، با قیمت ۵۴۹ دلار در بازار عرضه خواهد شد. نوت‏بوک Aspire V۳-۵۷۴TG-۷۴۹V نیز با همین روند کاهشی، با قیمت ۷۹۹ دلار در بازار عرضه خواهد شد.