رایورز: «آمیت سینگ» مدیر مرکز Google for Work به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‏های شرکت گوگل اعلام کرد که با برنامه‏ریزی‏های خود بیش از ۸۰ درصد سهم مجموعه نرم‏افزاری Office مایکروسافت را می‏گیرد و حاکمیت بازار جهانی نرم‏افزارهای سازمانی را به خود اختصاص می‏دهد.

مجموعه نرم‏افزاری Office مایکروسافت محبوب‏ترین نرم‏افزار سازمانی در جهان محسوب می‏شود و طی ۲۰ سال گذشته این عنوان را در اختیار داشته است. این نرم‏افزار برای مقابله با رقبای ضعیفی چون IBM Lotus به‌خوبی عمل کرده است.

حدود یک دهه قبل در سال ۲۰۰۵ میلادی گوگل برای نخستین بار وارد این عرصه شد و رقابت خود را با مجموعه نرم‏افزاری مایکروسافت آغاز کرد. از همان ابتدا گوگل اعلام کرد مجموعه نرم‏افزاری خود را به صورت اینترنتی در اختیار سازمان‏ها قرار می‏دهد تا از هر مکان و در هر زمان بتوان به اسناد مربوطه دسترسی داشت.

هم‏اکنون ۱۰ سال از آن زمان گذشته و گوگل معتقد است که پیشرفت‏های فراوانی را در این زمینه رقم زده است. شرکت گوگل استراتژی ویژه‏ای در دست دارد که نتایج مثبت را به کمک آن به دست آورده است. این شرکت اینترنتی ادعا می‏کند ابزارهای کاربردی آن مبتنی بر اینترنت ۸۵ تا ۹۰ درصد قابلیت‏های مجموعه نرم‏افزاری Office مایکروسافت را ارائه می‏دهند.