آموزش برنامه‌نویسی

دنیای اقتصاد: برنامه‌نویسی یکی از شغل‏هایی است که می‏تواند ثروت‏آفرینی زیادی برای صاحبان این شغل داشته باشد. همچنین با افزایش فروش تلفن‏های هوشمند و تبلت‏ها به برنامه نویسی به عنوان راهی برای تولید اپلیکیشن‏های کاربردی توجه ویژه‌ای می‏شود. نمونه اپلیکیشن‏های موفق که حالا صاحبانشان را به خاطر برنامه نویسی ویژه میلیاردر کرده‏‏اند کم نیست. حالا در مدارس بیشتر کشورها هم یک واحد ویژه برای برنامه‌نویسی در نظر گرفته شده است.

علاوه‌بر کلاس‏های آموزشی بسیاری از سایت‏ها و اپلیکیشن‏ها به ساده‏ترین شکل راه‏های برنامه نویسی را به کاربران آموزش می‏دهند. یکی از اپلیکیشن‏های موفق در این زمینه Pocket Code است. با کمک این اپلیکیشن ساده اگر کمی خلاقیت داشته باشید می‌توانید اپلیکیشن‏ها و بازی‌های ساده را برای سیستم‏عامل اندروید بسازید.

Pocket Code به شما کمک می‏کند که با مراحل ساخت یک اپلیکیشن آشنا شوید یا ایده‏های خود را به صورت کاملا ساده و راحت به کمک این اپ پیاده‌سازی کنید. این اپلیکیشن راه برنامه‌نویسی را به شکل نوینی تغییر می‏دهد و علاقه‏مندان به این حوزه را از کدنویسی‏های پیچیده و حضور در کلاس‏های نه‌چندان جذاب، ‏خلاص می‏کند.

این اپلیکیشن در حال حاضر تنها اجازه برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید را می‌دهد که شاید یکی از دلایل آن متن‏باز بودن و سادگی در این سیستم‏عامل باشد. اپلیکیشن Pocket Code در حال حاضر به صورت رایگان از طریق فروشگاه آنلاین google play‏و یا سایت کافه بازار قابل دریافت است.

اما در این زمینه اگر به دنبال یک سایت آموزشی مناسب هستید www.codecademy.com را به شما پیشنهاد می‏کنیم. این سایت به شیوه کاملا ساده و جذاب گام‏های مختلف در راه برنامه‌نویسی را به شما آموزش می‌دهد.