تعداد کل شهرهای استان سیستان و بلوچستان ۵۵ شهر است که گازرسانی به ۷ شهر شامل زاهدان، زابل، ایرانشهر، محمدان، بمپور، بزمان و خاش انجام شده است. همچنین از مجموع ۱۰۰۷۲ روستاهای استان، تعداد ۹۰۰ روستا دارای قابلیت گازرسانی است که از این تعداد گازرسانی به ۲۵ روستا محقق شده است. ماموریت گازرسانی به ۴۸ شهر باقی‌مانده به شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و پنج شرکت گاز استانی به شرح زیر واگذار شده است: در‌حال‌حاضر ۷ پروژه گازرسانی در سیستان و بلوچستان در دست اقدام و بهره‌برداری است که در ادامه می‌خوانید.

همچنین گازرسانی به شهر اسماعیل‌آباد و ۱۲۰ روستا از توابع شهرستان خاش شامل ۵ ایستگاه TBS و ۳۴ کیلومتر خط تغذیه و ۳۹۰کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار بالغ بر ۱۶۷۰ میلیارد ریال (تا پایان سال واگذار خواهد شد).گازرسانی به فاز اول شهر چابهار شامل ۴ ایستگاه TBS و ۳۸ کیلومتر خط تغذیه و ۲۱۳ کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال، گازرسانی به شهرهای میرجاوه، لادیز، ریگ ملک، ده رئیس و نوک‌آباد از توابع شهرستان خاش شامل ۲ ایستگاه CGS و ۷ ایستگاه TBS و ۱۱۰ کیلومتر خط تغذیه و ۱۹۰ کیلومتر شبکه توزیع با اعتبار بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد ریال و گازرسانی به شهر گلمورتی شامل یک ایستگاه CGS و یک ایستگاه TBS و ۱۱ کیلومتر خط تغذیه و ۹۵ کیلومتر شبکه توزیع ماموریت‌های بعدی شرکت گاز است.

خط انتقال گاز پالیزان ـ پسکو ـ سوران ـ زابل به طول ۱۵۳ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۶۴۵۰ میلیارد ریال، خط انتقال گاز ایرانشهر ـ چابهار با بودجه ۳۵۰۰۰میلیارد ریال (آذرماه سال جاری) و گازرسانی شهرهای زهک، دوست‌محمد، ادیمی، محمد‌آباد و بخشی از شهر زابل شامل ۶۳ کیلومتر خط تغذیه و ۳۹۳ کیلومتر شبکه شهری با اعتبار معادل ۳۰۰۰ میلیارد ریال (دهه فجر سال جاری) عملیات‌های بعدی این طرح هستند.