وزارت انرژی ایالات‌متحده درخواستی برای ۶‌میلیون بشکه نفت‌خام ترش برای تحویل در ماه‌های اکتبر و نوامبر به سایت بزرگ ذخایر استراتژیک نفتی در تگزاس صادر کرد. تا ۱۹ژوئیه ۳۰۰هزار بشکه به عنوان حداقل مقدار پیشنهادی مشخص و طبق درخواست، قراردادها حداکثر تا ۳اوت منعقد می‌شوند.  این وزارتخانه گفت که «در صورت متعادل‌بودن شرایط بازار، فرصت‌های خرید مجدد بیشتری را دنبال خواهد کرد.» بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده، حجم نفت‌خام در ذخایر استراتژیک نفتی در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن به ۳۴۷میلیون بشکه رسید‌ که پایین‌ترین سطح از اوت ۱۹۸۳ است.  

وزارت انرژی ایالات‌متحده در اکتبر طرحی را برای خرید مجدد نفت‌خام برای پر‌‌‌‌‌‌‌کردن ذخایر استراتژیک نفتی، زمانی‌که نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت بین ۶۷ تا ۷۲ دلار در هر بشکه بود، ارائه کرد. وزارت انرژی ایالات‌متحده مجددا تصمیم گرفته‌است از قراردادهای جدید با قیمت ثابت که در سال‌گذشته نهایی شد و به آن اجازه می‌دهد قیمت ثابتی برای نفت‌خام در زمان انجام معامله بپردازد، استفاده نکند.

وزارت انرژی ایالات‌متحده در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این درخواست بخشی از طرح سه بخشی تکمیل ذخایر استراتژیک نفتی دولت بایدن است که بر ۳ رکن؛ خریدهای مستقیم با درآمدهای حاصل از فروش اضطراری، بازده مبادله‌‌‌‌‌‌‌ای که شامل حق‌بیمه به حجم تحویل شده‌است و تضمین راه‌حل‌‌‌‌‌‌‌های قانونی که از فروش غیرضروری مرتبط با اختلالات عرضه جلوگیری می‌کند، متمرکز است. اولین درخواست آن که در دسامبر صادر شد، به هیچ امتیازی منجر نشد، زیرا وزارت انرژی ایالات‌متحده معتقد بود که از منظر قیمت و سایر عوامل، معامله خوبی برای مالیات‌دهندگان نبوده‌است، اما از آن زمان تاکنون دو درخواست برای مجموع ۳/ ۶میلیون بشکه با قیمت متوسط ۶۷/ ۷۲دلار در هر بشکه ارائه داده‌است که بیش از ۲۰ دلار در هر بشکه کمتر از میانگین قیمت ۹۵ دلار در هر بشکه نفت‌خام ذخایر استراتژیک نفتی در سال‌گذشته فروخته شده‌است. 

بزرگ‌ترین کاهش تاریخ از ذخایر اضطراری در سال‌گذشته شاهد عرضه بی‌‌‌‌‌‌‌سابقه ۱۸۰‌میلیون بشکه‌‌‌‌‌‌‌ای بود که طی چند ماه برای مبارزه با افزایش قیمت انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین منتشر شد. وزارت انرژی ایالات‌متحده متعهد شده‌است که نفت را با قیمت کمتری بازخرید کند تا برای مالیات دهندگان سود داشته باشد.