افزایش ۳۰‌میلیون مترمکعبی تولید گاز

 اوجی گفت: با همت مردم در ایام سرد امسال حدود ۱۱‌درصد کاهش مصرف و در مجموع ۱۰ماه، حدود ۵‌درصد معادل حدود ۱۵‌میلیون مترمکعب در روز کاهش مصرف داشته‌‌‌‌‌‌‌ایم. وی افزود: امسال از پیش تدابیر لازم اندیشیده شد و در زمینه تولید گاز نسبت به پارسال روزانه ۳۰‌میلیون مترمکعب افزایش تولید را از فازهای پارس‌جنوبی و میدان‌های مستقل گازی در شرکت نفت مناطق مرکزی داشتیم، همچنین با جمع‌‌‌‌‌‌‌آوری گازهای مشعل حجمی قابل‌توجه به تولید گاز اضافه شد. وزیر نفت ادامه داد: عملیات نگهداری و تعمیرات دوره‌‌‌‌‌‌‌ای پالایشگاه‌های گازی، سکوها، خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌‌‌‌‌‌‌های تقویت فشار گاز در روزهای‌گرم سال‌به نحو مطلوب انجام شد، همچنین در نیروگاه‌ها نسبت به پارسال یک‌میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری ذخیره شد.

ذخیره‌‌‌‌‌‌‌سازی گاز در شوریجه و سراجه

اوجی اظهار کرد: ذخیره‌سازی گاز یکی از دغدغه‌‌‌‌‌‌‌ها بود که همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران توانسته‌‌‌‌‌‌‌اند نزدیک ۳.۲‌میلیارد مترمکعب در مخازن ذخیره‌سازی گاز طبیعی (شوریجه و سراجه) ذخیره کنند که در این ایام به کمک ما آمد. وی تصریح کرد: هر مشترک از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه نسبت به پارسال ۱۰ تا ۳۵‌درصد کاهش مصرف داشته‌باشد، نه‌‌‌‌‌‌‌تنها تعرفه گازش رایگان می‌شود، بلکه پاداش ۱۰ برابری گازبها را هم دریافت می‌کند.

وزیر نفت گفت: شرکت ملی گاز ایران در زمینه گازرسانی به نیروگاه‌ها رکوردی تازه را ثبت کرد. طی این ۱۰ ماه، روزانه حدود ۲۸‌میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها تحویل داده شده‌است و صنایع عمده هم روزانه حدود ۱۰‌میلیون مترمکعب بیشتر دریافت کرده‌‌‌‌‌‌‌اند. اوجی افزود: همه این تدابیر در کنار اجرای طرح‌های بهینه‌سازی به‌ویژه تعمیر و بازسازی موتورخانه‌‌‌‌‌‌‌های مجتمع‌‌‌‌‌‌‌های مسکونی را شرکت ملی گاز به‌صورت رایگان انجام می‌دهد باعث شده  تا امروز شبکه سراسری گاز کشور پایدار باشد. وی اظهار کرد: از مردم خواهش می‌کنم با توجه به کاهش دما در دو تا سه هفته آینده در سراسر کشور با مصرف بهینه گاز، شرکت ملی گاز  را یاری کنند تا هیچ مشترکی با قطعی گاز روبه‌رو نشود.