به گزارش کوین تلگراف، تعداد خریداران منحصر‌به‌فرد NFTها در این ماه برای نخستین بار از اکتبر (مهرماه) تاکنون به زیر ۸۰۰هزار نفر رسید. حجم جست‌وجوی توکن‌های غیرمثلی نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

بر این اساس در ماه فوریه (بهمن ماه) خریداران NFTها در بازارهای ثانویه ۱۲ درصد کمتر از ماه ژانویه (دی‌ماه) بوده‌اند و میزان فروش آنها نیز با کاهشی ۴۰ درصدی به ۶/ ۲میلیارد دلار رسیده است.

با این‌حال ذکر این نکته ضروری است که در ماه ژانویه (دی‌ماه) این بازارها خرید و فروش‌های هنگفتی را ثبت کردند و ممکن است کاهش حجم خریدها در این ماه صرفا یک اصلاح طبیعی باشد. ماه ژانویه (دی‌ ماه) با ۹۰۴هزار خریدار رکوردی منحصربه‌فرد ثبت کرد. بازار اوپن‌سی نیز در ماه ژانویه (دی‌ ماه) با ۵ میلیارد دلار فروش رکورد خود را شکست، هرچند در ماه گذشته این مقدار به حدود ۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

نکته قابل‌توجه آن است که با نگاهی به گوگل ترندز درمی‌یابیم که حجم جست‌وجوی جهانی برای کلمه کلیدی «NFTs» هم به میزان قابل‌توجهی یعنی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به اواخر ژانویه (دی‌ ماه) کاهش یافته است.

بیشترین علاقه به NFTها در ایالات متحده مشاهده شده و با وجود اینکه غول مخابراتی ژاپن، راکوتن در اواخر ماه گذشته بازاری برای خرید و فروش NFTها ایجاد کرد، مردم این کشور از بین ۶۱ کشور مورد بررسی کمترین علاقه را به NFTها نشان داده‌اند.

اندرو استاینولد، از طرفداران NFTها و شریک مدیریتی صندوق سرمایه‌گذاری ان‌اف‌تی اسفرمیون، کاهش حجم‌فروش فعلی را به وضعیت بازار در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تشبیه کرد که در آن‌ سال‌ها نیز بازاری صعودی و سپس سقوطی متعاقب آن را شاهد بودیم. پاسخ این سوال که آیا این نرخ علاقه‌مندی بار دیگر افزایش خواهد یافت یا نه، در اینجا تعیین‌کننده خواهد بود.

هرچند بازار اوپن‌سی در ماه گذشته قربانی یک هک ۷/ ۱میلیون دلاری شد، نمی‌توان این مساله یا مسائل مشخص دیگری را به عنوان دلیل کاهش علاقه عمومی به NFTها قلمداد کرد.

درگیری روسیه و اوکراین نیز ممکن است تمرکز را از روی NFTها به ارزهای دیجیتال منتقل کرده باشد؛ زیرا به‌نظر می‌رسد توجهات جهانی بیشتر به کاربردهایی چون پرداخت‌های دیجیتال، جمع‌آوری کمک‌های مالی و ذخیره ارزش در زمان‌های نامشخص متمرکز شده است.