وی ادامه داد: اگر فعالیت این کمیسیون در کنار سایر کمیسیون‌‌‌های اتاق اصفهان نبود، امروز به ارائه ۵۲ خدمت متنوع به اعضا دست نمی‌‌‌یافتیم. همچنین اعتقاد داشتیم دوره اتاق کمیسیون‌‌‌محور گذشته و هنر اتاق اصفهان در دوره نهم، خوشه‌‌‌بندی فعالیت‌‌‌ها بود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه شتابدهنده صادراتی اتاق اصفهان تنها شریک سازمان تجارت جهانی در ایران است، گفت: این شتابدهنده با بهره بردن از بهترین اساتید و منتورها به تربیت نیروی متخصص در حوزه‌‌‌های صادرات، تجارت الکترونیک و فروش و بازاریابی می‌‌‌پردازد و از فارغ‌‌‌التحصیلان آن حمایت مادی و معنوی انجام می‌گیرد. مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به فعالیت چهار کمیته کانی‌‌‌های فلزی و غیرفلزی، سنگ‌‌‌های تزئینی و ساختمانی، صنایع معدنی و فلزات و سنگ‌‌‌های گرانبها ذیل این کمیسیون گفت: کمبود بازرگان و دانش بازرگانی از جمله مشکلات اقتصاد کشور است، چون بازرگانی به اندازه صنعت و تولید رشد نکرده و برخی تولیدکنندگان و صنعت‌‌‌گران از عرضه و صادرات تولیدات خود ناتوان هستند. بنابراین کمیسیون معادن اتاق اصفهان به توانمندسازی و تربیت بازرگان حوزه سنگ فرآوری شده اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه دنیا به سوی تولید و صادرات سنگ مصنوعی تزئینی می‌رود، افزود: ایران سرشار از ذخایر سنگ طبیعی است و به دلیل ضعف در حوزه بازرگانی، تولیدکنندگان از عرضه آن به بازارهای خارجی ناتوان هستند.

کاروان با تاکید بر تداوم حمایت از دانش‌‌‌آموختگان دوره‌‌‌ فروش و بازاریابی صادراتی صنعت سنگ در اتاق بازرگانی اصفهان، ادامه داد: امیدوارم در آینده به وجود این همه بازرگان سنگ ساختمانی در استان ببالیم.

در ادامه روسای کمیته‌‌‌های چهارگانه ذیل کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، پایش مستمر فضای کسب و کار بخش معدن استان و کشور، تزریق نگاه توسعه‌‌‌ای و بلندمدت به فعالان این حوزه، ایجاد سازوکارهای عارضه‌‌‌یابی محیط کسب و کار معدن، تلاش برای ارتقای جایگاه این کمیسیون در نظام تصمیم‌‌‌سازی بخش معدن کشور و ایجاد شبکه‌‌‌ سراسری تعامل با واحدهای گوناگون و تشکل‌های مرتبط در سراسر کشور را از جمله اهداف و چشم‌‌‌اندازهای این کمیسیون در طول چهار سال گذشته دانسته و مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون در حوزه‌‌‌های بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید بخش معدن و صنایع معدنی، تکمیل زنجیره تامین و تولید مواد معدنی، توانمندسازی اعضا را تشریح کردند.