این گزارش از رشد قابل‌توجه ۷۲درصدی تجارت ایران و انگلیس در سال میلادی گذشته خبر داده است. ایران و انگلیس در این سال ۶۹۶میلیون پوند مبادله تجاری داشته‌اند که بالاترین ارزش تجارت دو کشور طی ۱۰ سال گذشته است.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ مبادلات تجاری ایران و انگلیس رشد قابل‌توجهی داشته و بیش از سه‌برابر شده است. ارزش تجارت دو کشور در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹۱میلیون پوند بوده که این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۵میلیون پوند و در سال ۲۰۲۲ به ۶۹۶میلیون پوند افزایش یافته است.

با وجود این رشد قابل‌توجه، ایران در میان شرکای تجاری انگلیس در سال ۲۰۲۲ رتبه ۹۸ را داشته و تجارت با ایران تنها ۱/ ۰درصد از کل تجارت خارجی این کشور را تشکیل داده است.

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات انگلیس به ایران در ۲۰۲۲

بر اساس این گزارش، انگلیس در سال میلادی گذشته ۵۳۱میلیون پوند کالا و خدمات به ایران صادر کرده است. صادرات انگلیس به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۰۰درصدی داشته است. این کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۶۵میلیون پوند کالا و خدمات به ایران صادر کرده بود.

از کل صادرات ۵۳۱میلیون پوندی انگلیس به ایران در سال ۲۰۲۲ بخش قابل‌توجهی از آن، یعنی ۴۷۰میلیون پوند، مربوط به صادرات خدمات به ایران بوده است.واردات انگلیس از ایران در سال ۲۰۲۲ نیز رشد ۱۸درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته و به ۱۶۵میلیون پوند رسیده است.

انگلیس در سال پیش از آن ۱۴۰میلیون پوند کالا و خدمات از ایران وارد کرده بود. همچون صادرات، در واردات انگلیس از ایران نیز خدمات سهم قابل‌توجهی دارد، به‌طوری‌که از واردات ۱۶۵میلیون پوندی انگلیس از ایران ۱۴۸میلیون پوند مربوط به واردات خدمات بوده است. ایران در میان مقاصد صادراتی انگلیس در سال  ۲۰۲۲ رتبه ۸۱ را داشته و از نظر تامین نیازهای وارداتی این کشور رتبه ۱۱۴ را به خود اختصاص داده است.