رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران تصریح کرد: در میادین میوه و تره‌بار نیز مرغ با نرخ ۷۸‌هزار‌تومان عرضه می‌شود. به گفته وی نرخ ۸۵‌هزار‌تومان بر اساس توافق جهادکشاورزی استان بر اساس قیمت مرغ در مبدا است.

طی هفته‌های گذشته قیمت هر کیلو مرغ در مغازه‌‌‌‌‌ها برای مصرف‌کنندگان روند روبه‌رشدی داشت، اما اکنون با توجه به اینکه مرغ به میزان کافی در بازار وجود دارد، از نظر قیمتی نسبت به گذشته متعادل‌‌‌‌‌تر شده‌است.

پدافند غیرعامل مرغ

در همین زمینه و در خبری دیگر رئیس سازمان دامپزشکی گفت: موضوع پدافند غیر‌عامل در حوزه تولید گوشت مرغ به‌خوبی رعایت نشده‌است.

دکتر مجتبی نوروزی اظهار کرد: در تولید گوشت مرغ، موضوع پدافند غیر‌عامل به‌خوبی رعایت نشده‌است، این مشکل در بروز بیماری‌ها خودنمایی می‌کند، اکنون ۴۰‌درصد مرغ کشور در استان‌های شمالی تولید می‌شود که تراکم فارم‌ها در این استان‌ها مدیریت بحران و بیماری احتمالی را مشکل می‌کند، همچنین باید پدافند غیر‌عامل در خراسان‌شمالی نیز در این حوزه فعال‌تر شود. او افزود: اکنون تولید گوشت قرمز در کشور با توجه به کشتار دام مولد در سال‌های اخیر، کمی با مشکل روبه‌رو است؛ از این‌رو گوشت قرمز از ۲۰ کشور جهان وارد می‌شود. این مقام مسوول با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های دامپزشکی گفت: ۶‌هزار پست از ۱۲‌هزار پست این سازمان خالی است که‌درصدد جذب نیرو هستند. دکتر نوروزی، ادامه‌داد: مولد‌بودن باید به روستا‌ها بازگردد و در این‌باره حمایت لازم از تولیدکنندگان نیاز است و بسیاری از محصولات که در گذشته در روستاها تولید می‌شد اکنون دیگر تولید نمی‌شود و روستاییان از تولیدکننده به مصرف‌کننده تبدیل شده‌اند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی افزود: وزارت جهادکشاورزی در شرایط کنونی باید محور اقتصاد را مورد‌توجه و تاکید قرار دهد؛ چراکه اهمیت امنیت غذایی بسیار بالاست. دکتر نوروزی با بیان اینکه در حوضه آبخیزداری هنوز اقدامات خوبی انجام نشده‌است، ادامه‌داد: ۴۰۰ میلیارد متر‌مکعب نزولات جوی داریم که باید مدیریت شود. وی با تاکید بر اهمیت کشت دیم اظهار کرد: ۱۲‌میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی، دیم است اما توجهی نشده‌است، البته وزارت جهادکشاورزی در حال برنامه‌ریزی است و استان‌ها نیز باید توجه کنند.

او  نوغانداری را از ظرفیت‌های خراسان‌شمالی برای توسعه عنوان کرد و گفت: سالانه ۳۵‌هزار ‌تن پیله وارد می‌شود و پرورش کرم ابریشم ظرفیتی برای درآمدزایی خانوار‌ها است.