گروه بازرگانی- وزارت جهاد کشاورزی در حالی صدور مجوز واردات مرغ توسط این وزارتخانه را تکذیب کرده است که خبرگزاری «مهر» تصویر نامه ارسالی از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم ممانعت از واردات مرغ را منتشر کرد.

محمدعلی نیکبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای که در دوم آبان ماه سال‌جاری با موضوع ترخیص گوشت مرغ منجمد وارداتی موجود در گمرکات، به حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توسعه روابط اقتصادی ارسال کرده، خواستار تمدید ثبت‌سفارش جهت ترخیص محموله‌های موجود مرغ در گمرکات کشور شده است.
4 شیوه حمایتی از تولید مرغ
از سوی دیگر مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت تولید و خرید مرغ از مرغداران می‌گوید: در حال حاضر به ۴ روش، از تولید مرغ کشور حمایت می‌‌شود که متعاقب آن نیز تعهدنامه دو طرفه‌ میان این وزارتخانه و تولیدکنندگان مرغ به منظور استفاده از ظرفیت‌های حداکثری مرغداران کشور به امضا رسیده است. اولین روش حمایتی، خرید و ذخیره‌سازی مرغ است که بر اساس آن، این اطمینان به مرغداران داده شده است که مرغ‌های تولیدی آنها، بازار دارند و از آنها خریداری می‌شود و هیچ مرغی روی دست تولیدکنندگان باقی نخواهند ماند. قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دومین روش حمایتی،‌ تامین نهاده‌ها است که شرکت پشتیبانی امور دام، ذرت و جو مورد نیاز همه مرغداران را به نرخ تعادلی تامین می‌کند. وی افزود: سومین نکته بحث صادرات است که مصوبه خوبی از دولت اخذ شده که با تامین اعتبارات مورد نیاز صادرات از محل گندم دامی، تامین اعتبار صورت گیرد. در این میان، کارگروه ویژه‌ای، در سازمان توسعه تجارت شکل گرفته و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مامور شده است که تولیدکنندگان مرغ را که صادرات نیز انجام می‌دهند، شناسایی کند. چهارمین روش حمایت هم شامل ممنوعیت واردات مرغ است که با وزارت جهاد کشاروزی در این مورد توافق شده است.