رییس اتاق‌ بازرگانی ایران از تصویب طرح طبقه‌بندی کارت‌های بازرگانی و اجرای آن به طور آزمایشی خبر داد.

محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به طرح پیشنهاد حذف صدور کارت‌های بازرگانی برای افراد حقیقی عنوان کرد: معتقدیم باید بین فعال اقتصادی که سابقه طولانی و کارنامه روشنی داشته است در بحث صدور کارت با افرادی که تجربه‌ای در اقتصاد و تجارت ندارند تفاوت باشد، چرا که یک نوع برخورد با این دو گروه عادلانه نیست. به گفته وی اگر افراد و کارت‌های بازرگانی بر اساس سابقه کاری و عملکرد ارزیابی شوند، بسیاری از دغدغه‌هایی که درباره‌ استفاده نامناسب از کارت‌های بازرگانی مطرح می‌شود برطرف خواهد شد.

رییس اتاق ایران با بیان اینکه رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی به کارت‌های طلایی و نقره‌ای تشویق خوبی برای فعالان اقتصادی برای برخورداری از امتیازات محسوب می‌شود، گفت: این طرح در هیات رییسه اتاق ایران نهایی شده و در حال حاضر در مرحله اجرای آزمایشی است.

رییس اتاق ایران همچنین درباره حذف صفرهای پول ملی با هدف تقویت آن و تاثیر این اقدام در کنترل تورم نیز گفت: معتقدم برای مقابله با تورم باید با ریشه‌های آن مبارزه کرد و جهت تقویت پول ملی باید بهره‌وری را در تولید بالا ببریم؛ البته مسائلی چون تعداد صفرهای اسکناس، مسائل تبعی و عرضی است و چون ریشه‌های تورم خشکیده نشده است در نتیجه به اضافه شدن صفرهای پول انجامیده است و قطعا چنانچه این ریشه‌ها را نخشکانیم چند صفر دیگر را باید برداریم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آثار روانی و تسهیل مبادله و هزینه چاپ از نکاتی است که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته اما حیف است به جای توجه به ریشه‌ها به برخی عوارض و آثار تبعی بپردازیم.