بازار باید توسط اصناف تنظیم شود

گروه بازرگانی - وزیر بازرگانی دولت دهم در دیدار با اعضای هیات رییسه اصناف گفت: ما معتقدیم که تنظیم بازار باید راسا توسط خود اصناف صورت گیرد. دکتر غضنفری تاکید کرد که برای داشتن صادرات موفق و پایدار باید در داخل بازار توسعه یافته داشته باشیم.

اعضای هیات رییسه شورای اصناف کشور نیز در این دیدار با تشریح مسائل پیش روی خود خاطرنشان کردند که برنامه‌های راهبردی ویژه‌ای برای همکاری نزدیک و تنگاتنگ با وزارت بازرگانی دارند که از جمله آنها می‌‌توان به طرح پشتیبانی از شبکه تولید، کنترل و مدیریت بازار، کاهش قیمت تمام شده کالا در شبکه تولید صنفی، نوین سازی و اصلاح ساختار توزیع، گسترش ساختار توانمند شورا اشاره کرد.

از سوی دیگر رییس شورای اصناف کشور می‌گوید: ‌دولت نهم جایگاه مهمی‌برای اصناف در حوزه تنظیم بازار قائل بود و بر همین اساس بسیاری از وعده‌های داده شده به اصناف محقق شد.

قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه مبالغ یک در‌هزار مالیاتی از طریق خزانه به وزارت بازرگانی به عنوان متولی اصلی واریز شده، ‌گفت: ‌این مبالغ به زودی به اصناف پرداخت می‌شود.

رییس شورای اصناف همچنین از ادغام بخش عمده مجامع امور صنفی خبر داد و گفت:‌ تعداد محدودی از مجامع ادغام نشده که علت آن هم ضرورت اصلاح قانون نظام صنفی است که باید در مجلس به تصویب برسد.

رییس شورای اصناف کشور با بیان اینکه نامه تاسیس بانک اصناف به صورت رسمی‌ از سوی هیات دولت ابلاغ شده، افزود: بانک مرکزی نیز اعلام کرده اصناف از طریق آیین‌نامه‌ها نسبت به تاسیس یک بانک خصوصی اقدام کنند.

وی گفت: ‌‌مجموع سرمایه مورد نظر برای احداث بانک قرار است در ۳۰ استان کشور میان مجامع تقسیم شود.

رییس شورای اصناف کشور که چند روز پیش از تاخیر دولت در ارسال اصلاحیه قانون نظام صنفی به مجلس انتقاد کرده بود، افزود: ‌دولت اقدامات مربوط به خود درخصوص این قانون را انجام داده و اصناف در انتظار تصویب آن در صحن علنی مجلس هستند.

قرار است مالیات بر ارزش افزوده پس از یک سال تعلیق از اول مهرماه سال جاری اجرایی شود.