تشدید بازرسی‌ها در ماه رمضان

رییس شورای اصناف کشور با اعلام اینکه بازرسی‌های صنفی در ماه رمضان و در آستانه گشایش مدارس تشدید می‌شود، گفت: در راستای دفاع از حقوق مصرف‌کننده با سازمان تعزیرات حکومتی هم به منظور برخورد با متخلفان، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. قاسم نوده فراهانی در نشست افطاری با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: همه اتحادیه‌ها می‌توانند براساس قانون نظام صنفی مجوز فروش فوق‌العاده را بگیرند؛ به این نحو که مجوز را اتحادیه‌ها صادر کرده و بر روند توزیع کالاهایی که به لحاظ قیمت‌گذاری و کیفیت ارزیابی شده، نظارت می‌کنند.

همچنین به گفته وی اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا اعمال می‌شود، به این معنی نیست که کالای بدون کیفیت و غیراستاندارد به مردم عرضه می‌شود، بلکه کالاها باید دارای کیفیت بالا بوده و زیر نظر کارشناسان بازرگانی عرضه شود.

نوده فراهانی از افزایش تعداد بازرسان صنفی خبر داد و گفت: قبلا ۱۲۰ بازرس در سطح تهران داشتیم که اکنون با اضافه شدن۲۴۰ بازرس دیگر، جمعا ۳۵۰ بازرس در سطح شهر تهران فعال هستند.

رییس شورای اصناف کشور سپس به ارسال اصلاحیه قانون نظام صنفی به مجلس اشاره کرد و گفت: اولین جلسه بازنگری قانون روز شنبه در مجلس انجام شد و مواردی را با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی بررسی کردیم. قرار شد تا در هفته‌های آینده جلسات در کارگروه اقتصادی مجلس ادامه یابد سپس جهت تصویب نهایی به صحن علنی فرستاده شود.