رییس سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تجار این استان نخستین محموله صادراتی گندم کشور را صادر خواهند کرد، گفت: وزن این محموله ۲۰۰‌هزار تن است.

صادق نجفی، با بیان این مطلب، گفت: امسال میزان صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی با ۲۰‌درصد افزایش به ۲‌میلیارد دلار خواهد رسید، ضمن این که در دو ماه گذشته امسال ارزش محصولات صادر شده از استان ۱۷۰‌میلیون دلار برآورد شده است. به گزارش «ایلنا»، وی بر لزوم برنامه‌‏ریزی و تقویت و هماهنگی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان از یک سو و مدیران اجرایی از سوی دیگر برای تحقق برنامه‌‏های صادراتی آذربایجان شرقی در سال‌جاری تاکید کرد.

نجفی، با اشاره به اینکه نخستین خوشه صادراتی کشور در زمینه چرم و کفش در شهرک چرم تبریز ایجاد می‌‏شود، گفت: با ایجاد این خوشه صادراتی از مشکلات چرم نیز کاسته خواهد شد.

به گفته دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان آذربایجان شرقی، در راستای هدفمند کردن یارانه و جایزه صادراتی استان امسال بخش‌‏های حمل و نقل و صنایع بسته‌‏بندی مواد غذایی نیز از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

وی گفت: براساس برنامه‌‏ریزی صورت گرفته، صادرکنندگانی که علاقه‌مند به صدور کالاهای خود با ناوگان حمل و نقل هوایی هستند بخشی از هزینه‌‏های خود را دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی، افزود: صادرات از طریق حمل و نقل هوایی باید به گونه‌‏ای باشد که بتوان هفته‌‏ای یک سورتی پرواز به وزن بیش از ۲۰ تن از فرودگاه تبریز برنامه‌‏ریزی کرد.