خبرگزاری تسنیم: عضو هیات مدیره سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان بهترین برخورد با گران‌فروشی، کم‌فروشی و بی‌‌کیفیتی را نخریدن کالا توسط مصرف‌کننده دانست و گفت: سازمان حمایت به دنبال برخورد پلیسی و رفتارهای قهری نیست.

مصیب محمدیان شمالی با اشاره به اینکه تولید‌کنندگان به لحاظ گام برداشتن در راه رونق اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده، شایسته و قابل احترام هستند، افزود: رعایت حقوق مصرف‌کننده به نوعی می‌تواند منافع تولید‌کننده را تامین کرده و سود مناسبی برای آنها ایجاد کند. محمدیان شمالی عنوان کرد: یکی از فصل‌های اصلی اصلاح نظام اقتصادی کشور اصلاح شبکه‌های توزیع است که این مساله یکی از تکالیف مستقیم وزارتخانه است و به‌عنوان یکی از اهداف ادغام دو وزارتخانه در استفاده از ظرفیت دو بخش تولید و بازرگانی محسوب می‎شود. وی تاکید کرد: اقدامات خوب و موثری در حوزه زیرساخت‌ها، فضای مجازی، حقوقی و اصلاح قانون اصناف و ایجاد شبکه‌های مختلف توزیع و پخش شکل گرفته و در آینده نزدیک نیز بانک اصناف در این راستا ایجاد می‎شود. عضو هیات مدیره سازمان حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: به واسطه تحریم‌ها و مسائل اقتصادی ممکن است خلأهایی در این زمینه به وجود آمده باشد؛ اما همگی مسوول هستیم که به درستی در راستای اصلاح نظام اقتصادی عمل کنیم.

محمدیان شمالی عنوان کرد: از مصرف‎کنندگان درخواست داریم در هر جایی که به صلاح آنها نیست کالا خریداری نکنند؛ چراکه در این صورت تولیدکنندگان کیفیت کالای خود را افزایش می‎دهند.

وی تاکید کرد: نیاز است تا در حوزه حقوق مصرف‌کننده بهره‌وری را ارتقا دهیم؛ چراکه اگر این مساله به حد مطلوبی برسد ضمن کاهش هزینه‎های تولید کیفیت نیز ارتقا می‌یابد و حقوق مصرف‌کنندگان نیز تامین می‎شود.