ایرنا: نماینده دولت عمان و رئیس دفتر همکاری‌های اقتصادی عمان و ایران با ارائه گزارشی از وضعیت بازار کشور خود، آمادگی این کشور را برای تشکیل اتاق تعاون مشترک با هرمزگان اعلام کرد.


عماد خمیس الشکیلی روز گذشته در نشست بررسی راه‌های توسعه روابط اقتصادی هرمزگان و عمان با مسوولان اتاق تعاون هرمزگان ابراز امیدواری کرد اتاق تعاون هرمزگان بتواند نقش مهمی در بازار آن کشور داشته باشد. وی، توسعه روابط همه‌جانبه بین ایران و عمان را بسیار مهم ارزیابی و بر آمادگی بنادر این کشور برای همکاری با بنادر استان هرمزگان تاکید کرد. نماینده دولت عمان و رئیس دفتر همکاری‌های اقتصادی عمان و ایران اضافه کرد: بندر خصب با توجه به نزدیکی آن به بندرعباس، می‌تواند نقطه‌ای برای تبادل‌های اقتصادی همچون صادرات، واردات و ترانزیت کالای مختلف ایرانی وخارجی باشد. الشکیلی اظهار کرد: علاوه بر بندرخصب، سه منطقه مهم تجاری دیگر عمان نیز می‌توانند مسیر ترانزیت کالاهای ایرانی به کشورهای آسیایی، آفریقایی و سایر نقاط جهان باشند. وی اشاره کرد: ارسال کالا به مناطق آزاد عمان برای صادرات به کشورهای دیگر بدون پرداخت مالیات خواهد بود که ایران می‌تواند از این مزیت بهره‌مند شود.


رئیس دفتر همکاری‌های اقتصادی عمان و ایران گفت: کشورهای مختلفی در بنادر و مناطق تجاری عمان، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ایران نیز می‌تواند از توانمندی و امکان‌های بندر خصب، برای رونق اقتصادی خود استفاده کند. وی اضافه کرد: با تبادل‌نظر، می‌توان موانع و چالش‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور را مرتفع کرد. الشکیلی، تعلل در ورود کالا‌ها به بازار این کشور را موجب از دست رفتن بازار برای صاحبان و صادر‌کنندگان آن کالا‌ها دانست. موسی نجفی، معاون تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه ایران دارای محصول‌های منحصر به فرد جهانی است، ابراز کرد: ایران با محصول‌ها و تولید‌هایی همچون فرش دستباف، زعفران، مصالح ساختمانی، آبزیان و کالاهای دیگر می‌تواند در بازار عمان حضور پررنگ‌تری داشته باشد.